Godmorgon!
japp jag får väl bli den som skriver Godmorgon idag då =) men snart e d dax för sängen.. börjar bli trötter nu… natti natt alla goingar här ute…
Har ni någon aning om hur irriterande det är att få hicka precis när man börjar fundera på att sova? 

Hihi inte lätt. Låt någon skrämma dig. :)
#1 BUUUU!!
Godmorgon. ^^ Jag är trött. :P Har sovit svindåligt de senaste nätterna.. Suck. Men men, får väl se vad jag och Mäcks-käcks hittar på för spännande idag.. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Skrämd blev jag…Men då hade jag redan somnat. Sambon kom hem vid sju och ringde på vanliga telefonen för att jag skulle komma och låsa upp, höll på att flyga i taget av chock när telefonen ringde och väckte mig 
Själv har jag hållt på hela dagen i trädgården i stekande hettan, men skönt har det varit =) Så jag får väl säga godmorgon nu istället då. Hoppas ni har haft en lika skön dag som jag haft =D

#4# Hihi det var ju bra att du blev skrämd men kanske lite för sent iaf.
#6 Bara liiiiiiiiiite för sent :P Säga åt han att han får ha bättre timing nästa gång ^^

#5# Har du jobbat i trädgården!! Du skulle ju ligga i hängmattan i bikini och dricka paraplydrinkar i dag sa du ju. :)
Själv har jag slitit som ett djur i stallet. Tagit ur all halm i boxarna och skurat överallt. Sedan högtryckstvättade gubben stallet och min dotter och jag borstade ur vattnet överallt. Sedan lagade vi alla små hål som blir av hästarnas brodd på vintern, med cement. Suck är helt slut nu.
#8 Det lät jobbigt! Men oj vad kul för hästarna att få stallet uppfräschat! :D
Det var meningen att jag skulle slappa men jag har väldigt svårt att göra det, jag får alltid skäll av gubben =) Du har ett skinande rent stall nu då…visst känner man sig nöjd när man är klar? Jag och gubben lyckades få upp en jättestubbe som var utanför vårat nya förråd, snacka om slitgöra *fniss* vi såg ut som två lerhögar när vi var klar =)
oj va du slitit Gejsa.. men skönt o ha ett fräsht sall nu till hösten =)

Svarar er båda. ;)
Ja, och allt detta gör vi varje år. Pust! Men i morgon eller nästa dag ska vi kalka väggen utanför stallet också. Det blir så fint vitt. Vattna lite på cementen så den härdar. Sedan kommer en bonde och tömmer vår gödselstack. Det kommer att ta honom minst 5-6 timmar. Den är jättestor efter ett helt år.
Om några dagar får vi strö med halm och släppa in hästarna igen. Dom står och vill in nu. Dom förstår inte att dom ska sova ute i några nätter. Vi tar alltid in dom på natten annars.
nee så står dom o väntar.. dom tror väl att ni glömt dom nu =)
Men så skönt dom kommer tycka att det är att komma in i ett fint nystädat stall…undrar om dom märker det som vi gör 
Men det är ju tur att det inte är varje vecka iaf =)

Ja, malin dom står och tittar mot vår altan och ytterdörr. Fast jag har gått dit och sagt min ritualgodnattvals. *ler* Då brukar dom fatta att det är natti natti. Men än har dom inte förstått att jag menar det jag säger. Dom tycker det är skönt att gå in och sova en stund vilket dom inte gör lika bra ute. Vi har ju även ett lodjur som jag är lite orolig över ska komma och skrämma dom mitt i natten.

Hihi Lottaråttanpottan, tror inte att dom märker att det är städat ens. Bara dom får gå in och äta i sina boxar så blir dom nöjda. hihi
oh dom måste undra.. "va sjutton har d tagit åt mamma" =D

Hihi ja, kanske det stackarna! Det är ju synd om dom ju. Mycket mygg har dom nu iaf. Och på dagen broms. Dom får aldrig vila när dom går ute dygnet runt.
Nu tycker jag synd om dom
Nu står dom där och tänker vad har det tagit åt mamma lämna oss här som myggmat…*fnys*

Sluta nu Lotta! Det räcker att jag tycker synd om dom ju. Blir ju inte bättre av en av hästarna ska avlivas om någon dag. :(
Usch filåt tänkte inte på det. Pussa små mularna nattinatt från mig och säg att jag är där och daskar mygg i natt ;)

Nej, inte behöver du be om förlåtelse. Lite skoj blandat med allvar i det. Sov inte så mycket i natt pga detta. Men kan ju inget göra åt det tyvärr. Hade jag haft råd så hade jag frågat om jag fick han. Men tyvärr.
Det är ju så fruktansvärt att ta bort en fullt frisk häst, men det finns folk som gör vad som helst, undra om dom kan sova på natten :/

Ja, fullt frisk är han inte. Men har går att rida iaf och är inte så dålig som hon tycker.
Så länge ett djur inte lider så tycker jag att det ska få leva =)
nemen vem är det som ska avlivas? Zorro eller? så himla tråkigt Gejsa 

#26# Nej, nej, nej, malin. Inte någon av mina hästar. En inackordering. Jag skulle aldrig ta bort en häst för att jag inte har tid eller råd. Du skulle den få byta ägare genast. :)
nee d va d ja mena, o jag har inte hört nått alls om d heller.. ne d tror ja inte heller du skulle göra… men hur är det med Zorro nu då? han har väl lite prob. me magen?