Dvärgschäfer? :P
Finns det någon hundras som ser ut som en svart långhårig schäfer fast rasen är mindre? :)
men tror inte de var de du sökte dock;P hehe
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#1 Va?? E det en särskild ras eller är det en schäfer som har något fel??
Kramar//Carro
de är en vanlig schäfer som har ett fel/sjukdom.. den är alltså född så i en kull av vanliga.

#4 Ok:) Stackars liten… Men den lever nog iaf ett ganska bra liv, om än kort…
Kramar//Carro

Du menar en ras som SER UT som en schäfer, fast mindre?
Kanske är det schipperke du tänker på?
Eller är det Groenendael/belgisk vallhund du tänker på?
Som sagt förekommer det dvärgväxt hos schäfer, men det är en ras trådskaparen letar efter.
≧◔◡◔≦
jo jag vet.. men la bara in den pågrund av trådnamnet:)
som jag sa efter, de är nog inte de du letar efter dock:)
ne fy va hemskt me den korta schäfern =/
#1 Nej det var inte det jag letade efter.. hemskt :/
ja, jag menar en ras som ser ut som en svart schäfer men är mindre bara ^^ det finns ju så oändligt många raser så jag tänkte det kanske fanns något sådant.. :)
hur stora blir groenendael? Inte schipperke iaf.. de liknar väl schäfer litegrann men tycker inte de är särskilt söta.. :P
kolla på rasklubbens sida:
≧◔◡◔≦
Usch stackars liten :(

Kan det vara en kelpie du tänker på?
http://www.canis.no/oppdretter/rasebilder/rase_3_1.jpg
Finns som svart, svart och brun, röd, röd och brun, fawn, chokladbrun och rökblå.
Deras rasklubbsida:
http://www.sbk.nu/klubbar/afav/
Tror att det är pudel du tänker på.
nja inte kelpie.. alltså det ska se exakt ut som en svart långhårig schäfer men bara vara mindre. :P har ingen aning om det ens finns någon ras som passar in på den beskrivningen..
#14 inte pudel inte xD :P

Är det en hundras du sett? Eller bara en blandis du råkat se?
Hur mkt mindre än en schäfer är den?
alltså, jag har inte sett en sån hund.. är bara nyfiken på om det finns :P hur mycket mindre… tja.. kanske 40cm eller någe sånt :P
inte 40cm mindre utan 40cm i mankhöjd kanske ca.. :P
#har du kommit på vad det är för ras du tänker på???

hm..är så nyfiken på vad det är du kan tänak på..ska kolla i de tjocka rasböckerna jag har i bokhyllan :D
hmm… Kanske Lapsk vallhund?
Mvh Emelie 
alltså.. det jag menar är att jag tänker inte på någon speciell ras ^^ utan undrade bara om det fanns något liknande. för jag vill gärna ha en svart schäfer.. men jag vill ha en mindre hund.. det var därför ^^ :P
#22: Tror jag såg i en tidning en blandras som var lika stor som en Sheltie. En blandning mellan labrador och Jack russel terrier. Hur söt som helst! :)
Mvh Emelie