Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 498 ggr
linn8
0

Tricks?

Hej! Skriv om vad din hund kan för "anurlunda" trick, skriv oxå gärna hur du lärde h*n det och om du har lust lägg upp en bild på när vovven utför tricket:) Behöver inspiration till några roliga trick.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

fridaaocrazy
0

Min hund kan krypa, det är väll inte så himla speciellt men folk tycker det ser kul ut ochndet är väldigt lätt att lära ut :) Om man säger åt hunden att ligga, så kan man flytta fram handen lite och sägsa t ex "ta den då" (jag använder godis när jag ska lära in ett helt nytt trix) och beröm sedan när under följer efter men ge inte godiset än. Nästan precis när hunden håller på att ställa sig upp så säg ligg igen, så att hunden lär sig att den ska ligga, ta ett kort steg, ligga, ta ett kort steg osv. Börja sedan med att säga ligg tidigare och tidigare för då kommer hunden inte orka ställa sig upp, utan kommer då att börja kravla sig fram ochndet är då vi börjar säga "kryp" istället för "ligg" :) Vi tränar ny på att krypa när jag står längre bort, men han ställer sig oftast upp men det är sånt småpill man får träna bort senare :)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka