Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1218 ggr
LillPom
0

Aktiverings leksaker ? :)

Hej alla!

Inez älskar hennes godis boll! Så jag planerade om man kanske skulle köpa mer såna saker ? :) Men de finns så många så någon som vet någon de tyckt varit bra?

Hennes godis boll är nästan lite lätt… hon vet exakt hur hon ska göra och de tar inte lång tid :P 

Kan ju vara kul att ha :)

Swadika
0

Sätter en tass här :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

nlinds
0

brukar göra lite saker själv. Vika in kanter på toarullar och stoppa in godis, låta hunden nosa på den och sedan gömma toarullen, sen när hunden hittar den får den slita sönder toarullen för att komma åt godiset :) Ja.. Det blir lite söndriga toarullar på golvet men… hundarna tycker om det :D
Sen gillar jag Nina ottossons aktiveringsleksaker ! Hundarna får tänka lite extra :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

LillPom
0

Har gjort de så mycket och våra rullar är lite ''tunna'' inte lika bra som de jag hade hemma hos mig :( 

Ska titta på den! :D

russin
2

Nina Ottossons aktiveringsleksaker är helt suveräna tycker mina kortbeningar. Brädspelen främst🙂

[jenny-]1
0

Nina Ottossons "Dog Finder" (i plast) brukar ge en rejäl dos hjärngympa. När hunden förstått själva grundprincipen med leksaken och tycker den är rolig kan man börja gömma den så att hunden först måste leta runt i huset/trädgården och sen börja lösa pusslet.
Till just Dog Finder är det en massa klossar så då får ju givetvis hunden städa upp alla klossarna efter sig (för mer godis/mat från dig) så att du slipper förstöra ryggen. ;)
Vill man att hunden är upptagen en längre stund kan man kleta nåt gott och kladdigt i alla klossarna så att hunden får ligga och slicka i sig innehållet en kloss i taget. Dessutom går Nina Ottossons plastleksaker att köra i diskmaskin vilket gör att de håller sig jättefräscha! :)

[TeamGolden]
0

Aktiverings spel brukar finnas på djurbutikerna

fridaaocrazy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aktiverings leksak köpt på Ullared haha ^^

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Jetaime
0

Jag har typ allt hemma till mitt lilla odjur. Jag tycker att Nina Ottossons "Pyramid" är bra, dock rätt lätt när dom väl kommit på vad dom ska göra. Annars är "spelen" jätteroliga, finns hur många som helst :)

Cahira
0

Eftersom du har en pyttehund så kan du nog lägga godisbitar under några PETflaskekorkar och ha hunden att få ut dom därifrån. Som mest hade jag 20 korkar till min hund och la godisar under kanske 5 så fick hon söka och hitta vart dom låg. :) 

Men man får övervaka så dom inte försöker sätta korkarna i halsen eller nåt, men det är oftast större risk på större hundar eftersom korken blir så liten då.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Swadika
1

Haha försökte det där med korkar med Theo, han tog korken och gick och tog med sig den till sin bädd och struntade i godiset, han valde rätt kork men ville hellre ha korken än godiset :P

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cahira
0

#10 haha! :) Testa godare godis ^^

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Swadika
0

#11 haha får göra det ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

tjoopa
0

Testa att stoppa godis i en petflaska :) Det gjorde vi med Elvis förut, nu älskar han petflaskan dock utan godis ^^

nitisen
0

För flera år sedan då vi hade Tollare som behövde aktivera hjärnan lite slog vi in "paket" till dem. Sparade alla små kartonger som typ från makaroner. Slog in dem med ett väldigt segt inslagspapper (egentligen sånt papper som du lägger på golvet då du ska måla för att skydda golvet). Pappret vi hade köpte vi i stora rullar. Har haft det i kanske 15år nu och har massor kvar. Då har vi haft det till julklappar varje år. Värt köp!

I alla fall! Det sega pappret gör att det tar tid att öppna paketet som kan innehålla allt möjligt gott. Tänk på att hålla ett öga på tejpen bara. Ibland gjorde vi som smällkarameller för att slippa tejp.
Tollarna älskade dessa leksaker. :)

Jax <3

fridaaocrazy
0

#14 Man får passa paketen vid jul väldigt noga om man gör så har jag märkt… Min welsh öppnade sitt paket och efter det ville han öppna allas… Tror till och med han öppnade någons, och det är väll inte jätte kul för den som får paketet 😂

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

nitisen
0

#15 Hahahah! Våra tollare höll sig från andras paket. :) De hade alltid ett eget under granen. :) Men smällkaramellerna som hängde där levde inte länge.

Jax <3