Agility
Hej! Skriv lite om din hund och vilket hinder som är lättast/svårast? vart tränar ni agility? Vad gör in för vardags aktivering? Lägg gärna upp en bild på vovven oxå! --------------------------------------------------------------------------------- Willjam(stavas så) Bichon Havanies på 2 år. Han älskar agility och hemma brukar vi ställa upp stolar som han får gå i mellan. På agility banan är nog slalom svårast, lättast är nog hopphinder och balanshinder. Han kan hoppa högre än vad det ser ut han kan hoppa 2,5 högre kanske högre(har inte provat) han hoppar oxå igenom ringar.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
…
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jag tävlar hoppklass 1 och agilityklass 1 small med min "papillon". Svårast hinder är nog slalom, mest för att han tycker att det är så förbannat tråkigt 😉
Vi ska tävla igen på söndag, 3 lopp. Det kommer bli årets sista, nu är tävlingssäsongen liksom slut för i år.
Sen har jag Kenzo, en fyraårig australian shepherd som jag också tränar med, och hoppas kunna debutera med under nästa år :)
…
#2 :D
Vi har tagit en paus ifrån Agilityn för tillfället då vi inte har tillgång till varken bana eller vettiga hinder, samt att vi gör mycket annat. Opsis är en Australian Shepherd med mycket energi som haft lite taskig bakgrund. Han har blivit utsatt av kraftiga hundbett samt "lajv", där han blivit lämnad i en buske när matte blev bortförd(som jag fattat det som) som valp vilket satt sina spår, och visar sig genom utfall och skall, men som blivit mycket bättre. Till vardags tränar vi med dogparkour för att stärka hans självförtroende och visa honom att promenader ääär roliga, annars är det freestyle, sök, rapport och uppletning av föremål som är vardaglig aktivering, samt att han får leva som gårdshund. Det Opsis tycker är tråkigast är vanliga hopphinder och slalom, även om han börjar fatta poängen av agility. Det lättaste och roligaste är A-hindret och balansbommen, det älskar han. Det svåraste är vippen och däcket, båda är läskiga.
-
Nu är min kille så ung att det enda vi gjort inom agilityn är att vi har gått över en pinne som ligger på marken och som han hoppar över. Han hade kunnat gått över men väljer att hoppa och så har vi testat tunneln, men den var lite läskig. Men till nästa vår kommer vi att börja träna ordentligt hoppas jag för att någon gång kunna tävla :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#3 Tänk på att itne putta så mycket, inte samma dag som du skrivit tråden eller flera gånger på rad 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 gjorde så för att jag skrev fel och vet inte hur man tar bort det helt…
#8 Man kan inte ta bort.
Fast mellan #1 & #3 Är det ju ett antal minuter emellan 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, men det var 3 som det blev fel…