Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 912 ggr
Viccan92
2

Pumi info

Hoppas någon härinne har någon roligt info om pumi. Håller på att göra ett rasarbeta i skolan om pumi och det är svårt att hitta info via nätet tyvärr.

Så vet ni något om pumi så säg till. Spelar ingen roll om det är positivt eller negativt.

Tack på förhand.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Sugar Mist
1

En studsig, glad hund som älskar sin röst ;)

-

[Camia7]
0

det var en tidning (kommer inte ihåg vilken) som jämförde shetland sheepdog och pumi, men jag vet inget om pumi

[Teddies matte]
0

Kolla in Pumiklubben, de har säkert någon typ av beskrivning.

Min egen erfarenhet är att det är en snabb och smidig hund, ivrig och väldigt livfull, lättlärd, lätt till skall.

Driva
1

JAg har två pumis i min träningsgrupp. 
Trevliga hundar, men känns som att det är mest matte som betyder nåt. De hälsar, men är inte som mina hundar som kastar sig över folk. 

Mitt intryck är att de är lite försiktiga av sig, men det kan ha att göra med att de verkligen är "ägarens hund" och å lite svåra att komma in på livet så att säga

Besök min blogg: http://bumpi.se

Sugar Mist
0

#4 Även kallat reserverade.

-

Viccan92
0

Okej. Tror jag har tillräckligt nu. Är väl nästan så jag känner för att byta till någon enklare ras för jag är inte alls nöjd. Skulle nog tagit något numerert större ras men det får bli såhär.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Driva
0

#5 fast jag skulle inte kalla de reserverade. Hundar jag tycker är reserverade låter inte andra komma nära, eller ogillar andra människor. 

Men de här hälsar och har inget emot att andra kommer nära, men de är ändå svåra att lära känna. Jag tycker inte det år samma sak om att vara reserverad.

Besök min blogg: http://bumpi.se

Sugar Mist
2

#7 Reserverade är ointresserade kort och gott. Inte osäkra.

-

Jenniferri
1

#7 Du förklarade nyss hur en reserverad hund är när du beskriver de pumisarna du känner. Reserverade hundar har ingen rädsla inför andra människor, utan de har bara inget intresse av att hälsa på andra människor.

// Hannah