Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1310 ggr
Roxie
0

Hurtta Y-sele

Hur ska Y-selen sitta? Vi har en chinese crested powder puff och till henne har vi en Y-sele i storlek 45cm. Jag tycker att hon växt ur den då den ligger preciiiis bakom frambenen och jag är rädd att det ska skava när hon rör sig. Igår var vi in på djuraffären för att prova en större. Provade storlek 55cm men tyckte den satt löst i "framdelen". Så då borde ju 50cm sitta perfekt, tänkte jag.. Bara det att den storleken inte ens finns… Så min fråga.. Hur ska den sitta egentligen?

// Sofia

Michaela-N
0

Du verkar ha en hund som inte kan ha Hurttas Y-selar - precis som min hund. 🙂

idipidi
0

Samma med min pudel… Enligt djuraffären är det vanligt med Hurttas selar och de rådde mig att prova Gustav & Evitas selar istället. Inte alls lika snygga, men sitter bättre.

Jetaime
0

Dumt när ens hund har en mellanstorlek. Den ska absolut inte sitta för hårt så den skaver och hunden ska ändå kunna röra sig normalt, men det är heller inte meningen att den ska vara hur stor som helst där framme.

Roxie
0

Asch! Misstänkte detta.. Får prova Gustaf & Evita helt enkelt :) vi har halsband av det märket, vilket jag gillar mycket. Hoppas jag hittar någon snygg sele som passar :) Tack för era svar!

// Sofia

idipidi
0

Det handlar inte bara om att hunden är mellan storlekar utan också om hur de är byggda. Det är vanligt att Hurttas selar sitter för tight i armhålorna.