Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 605 ggr
Catta-
0

Sluta bitas!

Hur lär jag min 8 månaders att det inte är OK att bita mig vid lek? Hon kan bli väldigt upphetsad ibland när vi leker ute och hoppar mot mig och biter mig i armarna.

Hur skulle ni ha gjort?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Sugar Mist
0

Ignorera det, sluta tvärt om ni gör något roligt eller vänd dig ifrån henne.

-

[Murvel]
0

Bli skittråkig. 

Jag passade en vuxen border collie som började nafsa mig i "hasorna" när vi lekte, men då slutade jag genast leken och stod och stirrade ut i intet några sekunder. 

Angående att hunden hoppar mot dig, så skulle jag tagit tag i kopplet eller halsbandet och hållt fast den tills den var lugn. Jag tycker att det är extremt obehagligt att bli påhoppad av en hund som dessutom drar och biter i mig samtidigt som den hoppar.

Ratlings
0

Min tik har börjat testa gränser nu och också börjat bita vid lek. Jag blir tråkig. Slutar direkt och bara glor. Hon verkar fatta hintet iallafall!

// Lise
When nothing goes right, go left!

Catta-
0

Tack för era tips!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

hugomatte
0

I vilken ålder kan dom börja förstå när man tillrättavisar dom? vår valp är 10 veckor o har börjat testa våra gränser ibland när han är på det humöret. Idag bet han mig i hakan för att han blev så till sig när han ville leka. Förstår han ens när man säger till honom nu?😛