Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 790 ggr
Birkis
0

Omplaceringshud...

Jag är ganska säker på att jag ska skaffa en omplacerings hund.Men vart bör jag vända mig för att hitta omplacerings hundar i Dalarna?

// Birkis

Aristarcos
0

Uppfödare av ras man är intresserad av eller blocket …hittade vår via en uppfödare..

Sugar Mist
0

Den rasen man är intresserad av brukar ha en omplaceringssida på sin hemsida, så hittade jag min omplacering.

-

Birkis
0

För det första jag skrev fel,menade omplaceringshund!

För det andra jag hittade en hemsida som heter hundstallet.se.Vad tror ni om det?Det ända lilla problemet är att jag inte vet om jag vill tävla med den för det måste väll vara renrasiga hundar i tävlingar eller hur var det?Jag funderar att tävla i rallylydnad och/eller agility kanske lydnad.

// Birkis

Sugar Mist
0

#3 De på hundstallet har ofta en kass bakgrund och kan vara väldigt tuffa, jag rek. inte en sådan omplacering då det blir väldigt fort väldigt mycket och det kommer kräva väldigt mycket tid. Jag själv börjar bli stressad över att min hund skäller på andra då det är minre än ett år kvar tills jag ska åka till mitt gymnasie där han måste kunna uppföra sig. Gå in på SKK.se och in på rasen du gillar, under bilden brukar en länk till rassidan finnas och där kommer det med största sannolikhet finnas en omplaceringssida. Glöm inte att tänka igenom ordentligt så att du inte tar vatten över huvudet.

-

Fialialej
0

Jag hittade min hund på blocket. Men bestäm dig först för vilken typ av hund du vill ha. Omplaceringar finns av alla typer. Hundstallet matchar hund och hem så det borde vara bra. Alla hundar de får in är inte kaos heller. Ring och kolla!

"På natten är alla katter svarta"