Löper - Svullen
Kiwi har börjat löpa på RIKTIGT nu, hon får gå runt med tikskydd eftersom det annars läcker på golvet. Men nu till min fråga. Hon är väldigt svullen där nere, det ser lite läskigt ut - är det normalt?
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Viss svulnad är normalt vid löp
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hur ska man veta vad viss svullnad innebär? 
Varma Hälsningar

Bra fråga, jag vet inte hur svullen hon är och jag antar att det är olika mellan individer. Kan tyvärr inte ge ett exakt svar
_**/Mvh Anne
Okej, men svullnad är ialf normalt hos löpande tikar, om jag förstått det rätt? 
Varma Hälsningar

tikar blir alltid svullen vid "murrvan" vid löp ;) Inget onormalt.. :)
Kissa mycket kommer hon säkerligen oxå att göra ;)

Tyckte också först att svullnaden var lite läskig, men man vänjer sig. Nu är jag "glad" över svullnaden, för hon blöder så lite att jag inte alltid annars märker att löptiden har börjat.
Okej, tack allesammans för era svar :)
Varma Hälsningar

På min hund märktes det inget att hon löpte,kom heller inget blod med vips så blev hon dräktig…efter att jag märkte det var hon svullen i murvan(läste om det och det stog att alla tikar är mer eller mindre svullna där nere vid löp blir dom sedan dräktiga så fortsätter det att vara svullet tills valparna pluppar ut)Första gången hon löpte så kom det blod men inte denna gång inte
Skorpan blir väldigt svullen vid höglöp, det är ofta så man ser när tiken är redo för att paras. Svullnaden går sedan ner på henne när hon går ur höglöpet
Tack tack :) Hur länge varar en löpning? Förstår om det är olika från individ, men alltså på ett ungefär.
Varma Hälsningar
Skorpan brukar löpa ca 3 veckor =)

Jag blev helt chockad första gången Elsa löpte, trodde inte att de svullnade såå mycket. Dåvarande husse retade henne för att hon såg ut som en missbildad hane.. :S Så ja, de kan svullna rejält. ;)

Tror de flesta tikar löper ca 3 veckor
_**/Mvh Anne

Quila var också jättesvullen nu första gången hon löpte.
Men det la sig rätt fort efter att löpet lagt av.
~Quila Roze~