Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3315 ggr
Djurälskaren87
0

Min hund blöder från sin klo!

Hej! Igår var min hund hos veterinären för han haltade lite på ena frambenet. Han röntgades men dom hittade inget fel mer än att han var lite svullen så han fick bandage o skall gå med dd i ca 7 dagar. Veterinären klippte även hans klor under narkosen. Han tig även bort tandsten och några tänder. Allt var bra igår han gick som vanligt men förrut idag upptäckte jag torkad blod på hans klo samma ben där bandaget är men sen slutade de blöda men nu under promenaden blödde de igen. Jag tror de kommer från en klo… Kanske veterinären klippt för långt in? Men då borde de börja blöda direkt. Vad gör jag åt blodet?

Djurälskaren87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild

vallhund
0

Svårt att se något på bilden. Tvätta ordentligt med tvål o vatten eller koksalt, torka o doppa klon i potatismjöl. Se till att det hålls rent vid promenader, bandage, sko, strumpa. Se även till att han inte slickar.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Djurälskaren87
0

Han drar bort tassen när jag tvättar men lyckats tvätta lite. Kan tillägga att han även får antibiotika metacam

Djurälskaren87
0

Nu har jag tvättat bort blodet

Aristarcos
0

Skärpan ligger på bakgrunden om du vill få någon hjälp av någon, håll kameran lite längre ifrån så kanske du får skärpan på det du vill visa ;)

Djurälskaren87
0

Till bild

vallhund
0

Ser tyvärr ff inte ordentligt. Varför fick han narkos för att röntgas, o varför fick han antibiotika?

Metacam är inte antibiotika, det är smärtstillande o antiinflammatoriskt, typ som Magnecyl. Vanligt att ges vid hälta.

För att dra ut tänder brukar narkos ges, samt vid tandstegsborttagning med hjälp av laser/ultraljud. Vid tandutdragning kan antibiotika vara motiverad, om tänderna satt väldigt hårt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Aristarcos
0

Bilden bättre, men gick inte att förstora den så stor, rekommenderar ett nytt vet besök eller samtal så att vovven får bästa hjälpen, veterinären kan säkert råda då hen vet vad hen gjort med hunden…

Djurälskaren87
0

Ok. Svårt o ta en perfekt bild. Har tvättat bort blodet u men ser ut att komma från en klo. Ja han fick medecin i droppform mot inflammation i benet. Han blev nedsövd för dom drog ut tänder.

Djurälskaren87
0

8# skall ringa henne imorgon o kolla!! För det är en klo som de blöder om. O hon klo klippte honom. Sedan så drar han väldigt häftigt med tassarna när han tex kissat.. Kan vars att han dragit upp ngt vid klon .

Aristarcos
0

#10 bandagera tassen riktigt ordentligt vid promenaden så att han inte skadar sig mera, och gå korta promenader…rakt fram på underlag som han går lätt på..

Djurälskaren87
0

Jag skall göra de. Jag bär honom till gräs osv.. För Hugo stannar upp själv om vi går på asfalt så märker på honom att det är extra känsligt o gör ondare för honom stt gå på de