Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 6636 ggr
LinaK
0

Klotterplank #1

Här kan ni skriva om vad ni vill! Kan vara om precis vad som helst, förutsatt att ni håller er till skrivreglerna förstås Glad Skriv hur eran dag har sett ut eller andra tankar ni har.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Catnap
0

Då börjar jag med att jubla över att unghundens röntgen resultat blev HD A och ED ua (0) Skrattande

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Tangotime
0

Ville blev 2á i "Jönköpings snabbaste hund" i lördags Skrattande

#1 Grattis! Det är alltid skönt att ha det där gjort :-)

LinaK
0

#1 Härligt! Grattis Glad

#2 Vad roligt, var det Hundens dag? Hade gärna velat gå på det men jobbade.

Själv har jag semester så imorgon åker jag och hundarna till Dalarna Skrattande jiippii! Efter ha jobbat 6 helger i rad så känns det bra.

Tangotime
0

#3 Ja det var på hundens dag. Blev lite stött när Mirko "skickade ut" oss på finalen om Jönköpings vackraste hund Gråter Men han blev Bir valp på Elmia i alla fall!

pippa__
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haft 2 helt underbara dagar i Småland! Underbara skogar som är milslånga utan folk! =)

[Hilo]
0

Bakat lite över 60 muffins idag!
Hundarna är slöa, men inte jag inte! Cool

tsset
0

Åh baka bullar vore något idag! Gud så gott… undrar bara vart jag ska göra av dem? Kan ju inte göra så många nu när jag lyckats fylla frysen med vilt… dumma hundintresse som hindrar stora bullbak, bakar jag nu mååååste jag ju äta upp dom direkt… Skrattande

[Hilo]
0

#7 Åh stackars dig, haha Flört

tsset
0

får köpa en till frys helt enkelt… sen om det blir en vilt-frys eller bull-frys återstår att se, haha!

[Hilo]
0

#9 Haha, javisst! Du får baka matmuffins med älg.. eller något.. Kombinerad frys Flört

tsset
0

#10 Haha, tyvärr är det mestadels vilt som i fåglar, änder, kråkor, korpar, trutar… också klövar på det. Vet inte om det blir så gott i muffins, speciellt inte efter att det är använt ;)

Däremot muffinsfyllda änder, det kanske hundarna går igång lite extra på? ^^

SaraC
0

Idag har jag jobbat min första dag på 3,5 år. Det var kul, men tröttsamt så vilade huvudet med en långpromenad. Nu ska jag fixa lite med forumet tänkte jag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Hilo]
0

#10 Testa..? Flört

Catnap
0

#2 #3 Tack! Glad

Idag har vi jagat runt hela dagen och letat handfat till badrummet, låter kankse inget kul, men vi har nämligen köpt ett hus på landet och ska totalrenovera badrummet. Jag är petnoga med allt, sambon bara suckar när jag ratar toalettpapperhållare för att de inte är tillräckligt snygga Flört Det känns så spännande att se hur mitt egen designade badrum kommer att se ut då det är klart

//Angelica

Tangotime
0

#14 Okej, nu har du gjort bort dig! Jag ÄLSKAR att se före, under och efter bilder så DET vill jag se från ditt badrum! Åtminstonde före och efter! Flört

Catnap
0

#15 Har tyvärr inga före bilder på badrummet, dumt nog tänkte jag aldrig på det, men jag kommer att ta före bilder på övriga delar av huset som är skabbiga så småning om. De ger nog en bild av badrummet med orginal tapet och golv från tidigt 60-tal- obs! Inte det fina från 60-talet. De kan jag visa upp framöver Glad

//Angelica

Fridaaaa
0

Har inte gjort så mycket idag då det har varit jättedåligt väder här (och är fortfarande), så har inte blivit någon långrunda idag :/

Sitter nu och kollar efter jobb, men det finns ju typ inga :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tsset
0

#17 Det trodde jag också, tills jag gick ut själv och knackade dörr ;) Så hett tips - gå runt och fråga!

Fridaaaa
0

#18 okj! Gick du in till olika affärer och gav CV då eller? :D

tsset
0

#19 näe jag kom aldrig så långt som till en affär, haha! Gick in på dagis och frågade om de behövde tim-vikarier. Behövde inte lämna Cv eller något, fick ja direkt och har jobbat varenda dag sen dess känns det som ;)

Men att gå runt och lämna CV är också en idé! Tror att man får mer resultat av det än att skicka ut det, så får dem se en och sedan avgöra.

Fridaaaa
0

#20 hehe okej! :D Jag har redan timvikariat tack vara mammas kusin som jobbar på förskola, så står på vikarielistan i sölvesborgs kommun :P Det är ju alltid något. Får skriva ut lite CV och gå runt, då ser dem ju en i verkligheten först:P

Elega
0

Diva och jag var och röstade idag :) Hon följde med in i båset och hjälpte matte sin med lite moraliskt stöd ;)

Vi tränade även kontakt inne i femmanhuset helt utan bekymmer! STOLT matte!

LinaK
0

#20 Snacka om tur Flört

Jag har som Elega röstat idag. Gjort min plikt som svensk medborgare Tungan ute

Jag har varit på agilitykurs idag, gick superbra. Han klarade a-hindret första gången, däcket går det dock dåligt med. Men vi får öva. Känner mig halt död i kroppen, har krupit och sprungit.
Nu ska jag packa inför min resa imorgon.

LinaK
0

Idag är dags för agilitykurs. Har haft problem med däcket innan, men det går bättre faktiskt. Har nämligen köpt ett cykeldäck och övat med Tungan ute kan jag rekommendera.

[rightPAW]
0

Dagen började med en morgonpromenad i skogen, sen till läkaren och efter det har det varit rätt dött. Ska ta grabben och ta en till sväng i skogen hade jag tänkt, finns inget bättre sätt att rensa skallen än en tur till skogs :)

tsset
0

Skogsturer är nog det bästa som finns och jag är sååå glad att jag har möjlighet att ta hur många jag vill utan krångel.

En sak sa jag för många år sen och det håller jag fast vid än idag - jag kommer aldrig bo så att jag inte kan kliva ut direkt på en gräsmatta! Hellre bo i tält än inte ha lite egen mark, och dessutom närhet till skogen. Sann skogsmulle som behöver sina skogsturer, sitt bär- och svampplockande, sitta på en stubbe och läsa med fullpackad matsäck, slänga omkring döda fåglar och jaktträna, lägga spår…Odla potatis, morötter, lök, jordgubbsland, hallonbuskar, egen vinbärsgelé är nog bland det godaste som finns…

Jag är nog en av få som skottar med glädje… ;)

Och bara för det blev det bara träning på en parkeringsplats mitt i centrum idag för att träna den biten, haha! Men imorgon blir det förmodligen halvdags-vandring i skogen…

[Hilo]
0

Ute klockan 5 på morgonpromenad.
1 grad ute, och vi gick på en landsväg endast upplyst av månen.
Ibland är hundlivet fantastiskt!

Ricko
0

Klev upp vid 7. Matade och rastade hundarna. Gjorde mig iordning, satte mig på bussen och sen har jag varit på skolan tills jag slutade 13.50. Idag när jag vaknade var det fullt med frost och -5. Nu sen någon vecka tillbaka börjar det bli frost vid 7-8 på kvällen och kan vara ända till 12 på dagen Obestämd *suck*

Nu sitter jag hos mormor och ska vara här då jag ska fira en kompis + min morfar och efter det blir det lite plugg, städa råttburen men dem jag kommer vara med mest är hundarna.

Ska motionera(hundarna), ge mat, träna lite, mysa/leka lite osv, annat vardagligt som görs med hundarna Glad

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Qepta
0

Varit på agility sen kl 10, jisses vad trött hund jag har här hemma!

En bild från igår på min prinsessa.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

tsset
0

OJ OJ OJ så glad jag är!

Lilla tollaren gick förbi sin första dummy som jag råkade glömma ute igår, och vad gör han? Plockar upp den med ett stadigt och stabilt grepp och vänder direkt upp mot matte! Förvånad Precis som om det vore inbyggt i honom, för något sånt här har han aldrig fått testa på förut… Dessutom fick jag det på bild! Kolla greppet! Och inget tuggande ALLS! Perfekt och mer kan jag inte begära!

Sen verkar inte sista biten vara medfödd tyvärr, han vet inte riktigt vad han ska göra med den när den väl är hämtad… men det är minsta problemet att jobba på och dessutom är avlämningar det moment matte tycker är roligast att träna Skrattande

Och jag menar, vad är en avsaknad av avlämningar jämfört med det faktum att han försökte klättra på väggarna för att få ned dummysarna efteråt?^^

[rightPAW]
0

#30 Vilken sötnos!

[Hilo]
0

#30 Wow, vilket grepp! Ser lovande ut, hoppas det inte var ren tur, hihi. Flört

Ricko
0

Älskar bilden! underbar Kyss

Och Tollare som är så gudomligt fina. Grattis! Skrattande Roligt att h*n redan visar intresse! Flört

tsset
0

Ja NU kan jag faktiskt tänka mig att hålla med er, men innan han visade detta intresse var han ful som stryk i mina ögon Flört

Hilo - testade ju såklart att kasta dummyn ett par gånger efteråt (hur skulle jag kunna låta bli?) och han sprang rätt ut, plockade upp lika stabilt och fint på mitten som första gången och sprang åt mitt håll utan tuggande.. sen var det ju det där med avlämningen men det verkar ju iaf som att det inte bara var ren tur första gången Skrattande

[rightPAW]
0

gick upp vid 7, tog en runda med hunden och sen åkte jag och mor in till djuraffären för att köpa hundmat och diverse utrustning. tog ut hunden i skogen när vi kom hem och sen var han rätt lojj fram till middagen. sen var vi ute i garaget och mekade lite, sen tränade vi lite agility på baksidan och nu snart blir det film och bara ta det lugnt :)

SaraC
0

Lämnade hunden hos mormor och åkte till jobbet vid åtta i morse. Kom hem igen vid halv fyra. Har varit ute på gården tillsammans med vovven, jag har planterat och han har hjälpt till att gräva.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Qepta
0

Min kaninunge har bestämt sig för att bli kille och har fått pungkulor, så imorgon blir det att ringa vet och boka en tid för kastrering.
Så nu bor Joshi inomhus i hallen och i köket.

Fått en Iphone 3Gs också, tack mamma! Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

tsset
0

Måste ju fortsätta skryta nu när jag börjat ^^

Vi möter brorsan och lillvalpen får inte hälsa - vi ska rasta först. När vi går tillbaka kör han ned nosen i backen och spårar brorsans steg hela vägen hem och dessutom in i den byggnaden han hade gått vilket var bevis nog för mig att han faktiskt gick på spåret! Vi har nämligen aldrig gått in i den byggnaden förr.

En timme senare har brorsan en vän på besök som valpen inte är medveten om. När vännen gått går valpen genom rummet och han kör ned huvudet i backen IGEN och spårar stegen genom rummet och småskäller lite på dörren när han inte kunde följa spåret längre än så!

Anlag för personspår? Check! :D

Erdiz
0

(kamp)hundar- (kämpar) för rätten i samhället. jag blir frustrerad när jag hör dagens debatt om att förbjuda vissa raser i sverige. I Danmark är det fullt förstårligt för dom är ett speciellt folkslag. Det har jag alltid tyckt. 
Hundar blir vad man gör dom till. Samma som med Barn. Många anser att man över huvud taget inte kan jämnföra djur med barn.

Det ser jag som en form av egoismen. Att människor ska vara störst rang i Världsskaran. Bara för att vi har fått chansen behöver vi väll inte ta den? Vi människor har ägnat minst tid här. Vad har gett oss rätten att bestämma över vart vad som ska finnas kvar och bestämma över andra världens varelser och arter?

Att vissa hyresbolag förbjuder vissa hundraser i deras lägenhetshus.
Då vill jag att andra hyresbolag förbjuder barnfamiljer, Gammla, blondiner, brunetter, tjejer, killar, sorterar efter sexualitet, sportintresserade, förvirrade,  osv.
Så att jag som individ får själv välja vilka grannar jag vill ha.
Vart är Sverige på väg. Vi får inte ens rösta på det parti vi anser ska göra nytta för sverige utan att halva befolkningen stänger dom ute.

Att SD kom in i riksdagen är ingen förlust för samhället. Däremot reaktionerna. som kom när dom kom in. 
Vill ni ha personer i riksdagen som fryser ut folk som inte tycker samma som dom själva? som mobbar ute personer som vill att sverige i helhet ska fungera innan vi tar in fler människor att ta hand om, hitta jobb, boende, trygghet till?
(jag röstade själv inte på SD) Men tycker det är förbannat skönt att dom har rört runt i grytan.

Allt fler saker förbjuds i Sverige. 
Rökning förbjuds före alkohol. Alkohol har dödat bra många mer människor än vad rökning har.
Rökning är en drog som har dödat fler människor än vad Cannabis har. 
Varför? Varför börjar ni i fel ända? ska man inte ta tag i de allvarligaste sakerna först? som oftast löser det inte alls lika allvarliga när man väll löst dom?

En sådan tankefull natt.

tsset
1

Har suttit med precis samma tankar, men också med tanken "hur lite kan man egentligen veta som politiker och hur mycket behöver en politiker INTE veta för att anses vara en "sakkunnig politiker" i frågan?".

Sånt chockerar mig, sånt och direkt okunniga uttalanden. Det var så uppenbart!

Skönt att ändå blanda upp tankarna lite, det har blivit så mycket genetik de senaste timmarna (och än är de inte slut - det blir en lååång natt) så för en gångs skull satt jag bara och njöt av debatten och brydde mig inte sååå mycket om vad som sas.

MP160
0

Har en fråga, vad tror ni detta är för ras? Eller är det kanske en blandras? Är helt såld på lurvhunden, sååå söt!

[Hilo]
0

#41 Ser ut som en lagotto eller en labradoodle, kanske till och med en cockerpoo…?

Men gissar på en lagotto..

[Djurlinnea]
0

#41 gissar också på en lagotto ;)

Idag ska jag ta och gå ner till stranden i solnedgången och fota underbara bilder på min sötnos Sigge :D

Fridaaaa
0

#41 tror inte att det är renrasig lagotto, har träffat en och denna liknar inte riktigt den. Tror att det är blandning:P

[Forest]
0

41, Jag tor på renrasig lagotto. Jag har träffat flera så ljusa dok hade en lite creme-fläck men den andre sog helt vit ut. Googla lite så ser du även fler krulltottar :)

MP160
0

Tycker öronen ser lite för långa ut för en lagotto om man googlar, men jag har aldrig sett en lagotto så jag vet inte. Ruskigt söt är den iaf!

Qepta
0

Idag bokade jag tid för kastrering av kaninungen. Är lite nervös, blir första kasteringen för mig men det ska nog gå bra!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[rightPAW]
0

Gick upp kl 5 imorse föratt hinna med llt innan bussen gick 06.18. Har flyttat hem till mamma igen så det blir ca 2 h pendling varje morgon, men det är det värt då diezel får det bättre här i stora kåken med en jätehärlig skog 100 meter bort. Så nu är man hemkommen, har käkat och snart ska jag packa väskan och gå ut på en riktigt härlig höstfoto-runda med hunden. Hoppas på några riktigt fina bilder!

tsset
0

Lilla Oy har idag fått påbörja hela två tricks när matte haft pluggpaus - dels att gå slalom framåt mellan benen och där funkar båda hållen enskilt så de ska bara sättas ihop nu. Också började vi med att gå bakom mig med tassarna på ryggen och ja, tassarna är där :)

Så nu sitter vi (ja vi, han får också ha en åsikt!) och letar efter bra musik till våra kommande freestyleprogram och sen ska jag börja fila på själva programmen också… men vilket utmaning det är när man vet att hunden saknar begränsningar! Flört

LinaK
0

Kom precis hem från födelsedagsfirande, sambons syster fyllde år idag. Så jag och hundarna var där en stund. Havanaisen sköter sig alltid utmärkt var man är, men jack russelln har lite hyss för sig Flört Det är SÅ kul med sura katter, man bara MÅSTE jaga dom och stirra på dom. *suck* unghundar alltså..

Imorgon är det marknad här i samhället sen ska vi fira svärfar som fyller 50 år.

Fridaaaa
0

Lillan & Jag hälsar alla en härligfredag och massa fredagsmys!

Kramar

Workingdog
0

Dagen började bra, bra skoldag, ner på klubben och träna inför tävlingen på söndag, men sen gick allt neråt.. Aja frå hoppas på bättre dag imorgon :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Djurlinnea]
0

Idag lärde jag Sigge att lägga sej på sidan och på rygg :D Snart kan han rulla runt helt :D

Ricko
0

Skolan och kompisar idag. Då jag ska fodra och rida på stallet imorgon var jag tvungen att sova hos mormor så kunde inte vara med vovven, så passade då på att efter skolan vara med 2 kompisar som bor här på samhället. Blir långpromenad med hundarna imorgon istället.

Lite plugg blev det också idag, blir dock ännu mer imorgon *suck*

Känns som tiden inte räcker till till allt, studier, alla djuren, ridningen(+bingolotterna som ska sälja för ridningen), de få grr jag är med vännerna, familj osv..

LinaK
0

Idag har jag varit ute och gått med min nya "daghund", min jack russell och den nya vovven lekte. Eller ja min russell älskar att bli jagad, så han springer runt runt så får de andra jaga honom Flört Tydligen jätte kul.

Tränat en hel del med russelln idag också, försöker få till så många hundmöten som möjligt, men inte så lätt när man bor i ett litet samhälle. Min hund har inte riktigt förstått hur man sköter sig mot andra hundar han möter. han ska leka med alla Tungan ute Och får han inte hälsa börjar han skälla.

Elega
0

Idag har vi lagt ett godisspår igen och det tar under 1 minut för henne att hitta "skatten", hon är så himla duktig! Sen måste hon gå tillbaka hela vägen och leta upp godisarna som jag har lagt ut, haha. För dom är inte intressanta på vägen till skatten :P

Hon är då duktig på att leta upp saker över huvud taget nu när hon har börjat söka och spåra :D

Fridaaaa
0

Inte gjort så mycket, har regnat stort sett hela dagen!

Rebornbabyn
0

Puttar upp denna tråden. Jag har en snabb fråga bara:

Vad är en sköthund? :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[MinIda]
1

#58 Är det mig du sett prata om det ? 

En sköthund kanske inte tas upp ofta. Men jag kallar det så. Det är en hund man får sköta om,går ut och går med,får tävla med,gå på kurser,köpa saker till. Ja, som en egen hund fast en annan äger den. Det är roligt för oss som inte har en möjlighet till egen hund. Men ofta tycker flera det är oseriöst men, jag tycker det är underbart. Då man förklarar kanske det låter uruselt,oseriöst. Men det är inte det. Man skulle bara måste se det själv,veta hur det är, då vet man hur lycklig man kan bli av en liten skötvovve 🙂

Sofie-Marie
1

Kul tråd!

Idag vågade Samy hoppa upp på en stock och balansera tillräckligt längre för att jag skulle kunna ta bilden och sedan några sekunder extra för att inspektera utsikten och tigga mer godis. Så stolt! För ett par månader sedan vågade han inte hoppa upp på någonting och var rädd för allt. Han är fortfarande rädd/osäker i vissa situationer, så jag skall inte ljuga - Men jag ser stora framsteg och kunde inte vara gladare! :D <3

Rebornbabyn
0

#59 Bor den hemma eller var? :)

[MinIda]
0

#61 Hos ägaren 🙂

[Forest]
0

60 vad roligt med framsteg :) Bra bild vart det även :)

Jag har idag vart ute med hundarna en riktig skön långpromenad första gången jag tar med Nellie så långt då hon inte är så van med traska 6 km i rask takt. Det gick super hon gick även lös och wow hon busa med dom andra o rejsa i sanden (sandhåla) som en vilde. Jätte roligt att se henne landa mer o mer. Så vart det dags att klippa lilla fröken först borsta igenom bada o sen maskinen som är rena "mördarmaskinen", men det gick fint med lite hjälp av lillmatte så vart hon riktigt fin. Så nu kanske vi slipper få hennes päls full med löv o skräp. Hon var på bushumör även efter klippningen så dom lekte efter promenaden igen. Som det är nu ska hon få mer tid hon kommer troligen stanna här hos oss då jag tycker en liten grymlig passar in med våra små söta pudlar ;)

Lilllens
0

Jag börjar 12, men hunden tyckte att det var en bra idé att kliva upp klockan halv 6. Nu rejsar hon fram och tillbaka från köket till vardagsrummet för att hon inte fått mat än..

[Tess86]
0

#47 Har ninen blivit kastrerad nu? Jag kastrerade min kanin för en massa år sedan (han dog förra sommaren och var då nio år gammal). Jag var orolig för att han skulle må dåligt efteråt, men han kastrerades på förmiddagen och när jag hämtade honom på eftermiddagen var han precis som vanligt. Han var pigg, åt direkt när vi kom hem och såret läkte som det skulle. Han hade ganska stor pung innan och när han kom hem blev jag rätt förskräckt när själva pungen var kvar men kulorna borta, det hängde som en slapp säck ända ner till marken, men det drog ju ihop sig och försvann helt.

Fridaaaa
0

#65 Det skrev hon 2010 😉

------------------------

Ledig dag från skolan yey!

[Tess86]
0

#66 Haha, ja då antar jag att kaninen är kastrerad nu, och förhoppningsvis har han återhämtat sig! 😃

Fridaaaa
0

#67 Haha 😛😃

nlinds
0

Har rensat skåpet efter att ha hittat en mjölbagge (EEEEK!). Hittade inga mjölbaggar i varken mjöl eller "torrvaror", behövs det slängas ändå då ?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Rebornbabyn
0

#62 Men vad är det för skillnad på att ha en egen hund eller att ha en sköthund?

Fridaaaa
0

#70 Har du egen hund äger du ju hunden. Man står som ägare, står för alla kostnader, ja allt 🙂 Sköthunden äger man ju inte. I Sverige kan man nog jämföra det med att vara fodervärd helt enkelt.

Rebornbabyn
0

#71 Ok, men om jag skulle haft en sköthund. Skulle den bott hos mig eller? För med hästar osv. har man ju inte hästen hos sig själv. :)

Fridaaaa
2

#72 Aldrig hört om "sköthund" i Sverige.
Så det får man nog bestämma ägare och "skötare" emellan.

Man kan ju vara dagmatte och passa hund. Vara fodervärd, halvfodervärd och ägare helt enkelt. Skötare som sagt, har jag aldrig hört om just i Sverige, men i Finland (har för mig att #62 bor där) verkar det mer vanligt. 
Hon skrev ju att hunden bor hos ägaren 😉

Rebornbabyn
2

#73 Tack för svaret.

[MinIda]
0

Jo det är ungefär som 73 har förklarat. Och jo, jag bor i Finland 🙂

[Forest]
0

70. Jag gissar att man helt enkelt får göra saker med hunden men den bor hos ägaren. Man får träna,gå på promenader även tävla om ägaren anser det är okej. Vissa lånar hem hunden under en helg. Man har inget ansvar att köpa saker utan det är helt o hållet vad man vill bekosta sköthunden :) 

Foderhund har du hunden som din men uppfödaren/ägaren har avelsrätt det vill säga att den får para den viss antal gånger om det är hane, tik 2 kullar sen blir man ägare på den. Äga egen hund tycker inte jag är så stor skillnad men visst du har ett ansvar att tala om när tiken löper,du ska hålla den i gott skick osv Men det hoppas jag att man även gör med sin egna hund, allså håller hunden i gott skick ;)

[MinIda]
0

#76 Det är exakt så som du förklarade 😃

[Tess86]
0

#69 I lägenheten där vi bodde förut fanns det mjölbaggar, grannen i huset intill hade också det och min syster i huset mitt emot också. Antingen fanns de i alla husen eller så kom de ifrån mataffären där vi bodde. Min syster bor kvar där och har fortfarande problem med baggarna trots att hon är noga med städning och inte har gammal mat eller mat framme. Hon har kollat med Anticimex hur hon ska bli av med dem och de säger att nästan enda sättet är att stoppa alla torrvaror i täta burkar. Det hjälper inte med påsar för de äter sig igenom dem. Hon har stoppat precis allt i burkar men hittar fortfarande baggar på diskbänken, i springorna i skåpen o.s.v. Har de väl fått fäste så är de nästan omöjliga att bli av med verkar det som. Så håll noga koll så att du inte har några baggar, larver eller tomma skal någonstans.

nlinds
0

#78 oj ! Riktigt så illa är det inte här..

[Tess86]
0

#79 Ja, hoppas att det bara var en engångshändelse, och att baggen inte har några kompisar. När vi flyttade ifrån lägenheten kastade vi precis alla torrvaror och allt som vi hade haft i skafferiet. Så tråkigt, för jag älskar att baka och hade en massa "specialgrejer", men jag ville absolut inte riskera att få med några baggar till huset vi flyttade till. Hade vi fått med några hade vi ju fått kasta en massa mat vart efter istället. Men vi klarade oss, jag har inte sett en enda bagge sedan vi flyttade, för ett år sedan :)

nlinds
0

#80 jag såg några döda.. 1 som levde.. Gick igenom alla torrvaror men hittade inga baggar.. Ja det är tråkigt ! Jag älskar också att baka.. Jobbigt att köpa nytt, haha..

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.