Hundar iFokus

Hundar

Etikettklicker-shaping
Läst 3067 ggr
[Camia7]
0

När blir godiset gammalt?

De där olika hundgodisar/kattgodis i påse, hur länge håller det sig? Jag har köpt inför valpträningen och skulle vilja kolla om det är något hon tycker om men kursen är den 14/9 så det är ett tag dit och vill inte att det ska bli dåligt. Det stod inget på påsarna

Jag köpte kattgodis , planet pet, ontario och ziwi peak

http://animail.se/planet-pet-cat-chicken-fillet-chip-50-g.html

russin
0

Den korta tiden lär den inte hinna bli dåligt på🙂 är förpackningarna oöppnade så håller dom sig i flera månader.

[Camia7]
0

Okej va bra:) det är typ torkat färskt godis inte de där frystorkade, går det bra ändå?

CelsiusT
0

Nu vet jag inte vad det är för godis du köpt (känner inte till det du nämner). Men normalt sett gäller att är godisförpackningarna oöppnade så håller dom sig länge. Om man återförsluter förpackningarna och förvarar det torrt och svalt/inte allt för varmt så brukar även öppnad förpackning hålla ganska länge. Men det beror ju på vad det är för godis också. Oftast är ju problemet att godiset blir torrt och hårt, men förvaras det fel så kan det även bli ohygieniskt.

Jag brukar köpa leversnittar som jag förvarar i en tät burk i skafferiet. Håller lätt i flera år (om dom inte tar slut innan ;P). Frollic köper jag också och förvarar likadant och det håller sig väl iaf ett halvår, det är ju mer fett i det så det blir ju härsket med tiden om det inte torkat.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Camia7]
0

La in en länk till godiset ovan:)

CelsiusT
0

#4 Jag vet ändå inte vad det är för godis. Man får väl ha lite förnuft och titta på godiset så det inte blir gammalt. Använda sin näsa och sina ögon och se om det är okej innan man ger det till hunden.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Camia7]
0

ja jo :)

russin
0

Planet pet och liknande godisar brukar ha en liten "påse" inuti påsarna som är till för att öka hållbarheten. Om den stryper syre eller fukt vete tusan, men det finns sådana små påsar i många andra förpackningar med🙂

[Camia7]
0

okej:) den jag länkade till va den enda av de tre som jag köpte som dög haha;) lä köpa de där dumma frystorkadesmulande godisarna som hon är helt tokig i XD