Dvärgpinscher?
Hur är dvärgpinsherm som ras? Hur är de ni träffat/har? Brukar de funka bra med andra hundar (jag vet att det är rätt individuellt men iaf) Tittar på olika raser just nu så jag vet vad jag vill ha senare, men det blir inte förrän om några år ;) Och ja, jag kommer kolla hos uppfödaren så att de är seriösa och att föreldrarna har bra temperament. ;P Träffade super mysiga pinscher valpar idag, helt bedårande! Så nu är det också en ras jag funderar över, haha :P Men om man aktiverar den varje dag, den får simma, apportera, lydnads träning, Agility, flyball och freestyle osv, vad den nu gillar. Räcker detta? :) Gå lös mycket och långa promenader, sen är jag också med i en klubb för vi gör olika aktiviteter med hundarna 2ggr i veckan, då gör jag det med min Welsh springer spaniel då ;) Verkar som en fin hund med mycket spring i benen! Brukar de vara bra i Agility osv, är de smarta? Kontaktsökande vid träning? Gillar de att mysa, men kan sedan bli som ett litet energiknippe ute? Jag vill verkligen ha en aktiv hund, men som man ändå kan mysa med hemma ^^
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Känner en dvärgpinscher, hon är väldigt studsig, glad och gillar att vara ute. Men lite frusen av sig och behöver kläder när det är kallt. Hon gillar att mysa men inte sådär jättemycket, utan det ska vara på henne villkor och vill hon inte springer hon iväg. Är lite som en iller, som kan vara svår att få grepp om när man ska hålla i henne, hon är tex. väldigt svår att klippa klorna på då hon spänner sig och nafsar i händerna för att komma därifrån och sen studsar ut famnen. Väldigt reserverad mot främmande människor, glad i hundar men kan ändå vara lite reserverad. Kontaktsökande, skäller och gnäller om det är tråkigt och om hon inte får tillräckligt med uppmärksamhet.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Haha, det kallar jag energi ^^ Låter som en rolig ras trots att de kan vara något reserverade. :) Och sen är det nog också lite hur man uppfostrar dom..
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Jag har träffat två tikar. Båda var glada, nyfikna, spralliga men även lite nervösa och småskälliga. Verkar vara en pigg ras som, med rätt träning, kan följa med på det mesta :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Vi hade en dvärgpincher förut. Och ja. Energiknippe kan man säga. Kaxig och feg men gud så rolig utöver det. Kul att jobba med för den aktiva människan :)

Är dagmatte åt tre pinnar. När de är här är det fullt ös. Är man aktiv så är de en fantastisk ras. Deras matte håller på med rallylydnad, lydnad, agility, spår och milslånga promenader, de hänger med på allt. Älskar att mysa, vill ligga under täcket och helst så nära som möjligt. För mig räcker det att vara dagmatte då och då för att få min dos. Mig passar det bättre med papillon och chiuhuahua på heltid. Men de är helt underbara personligheter. Men skulle jag bara ha en så skulle jag kunna tänka mig en liten pinne.