hund och katt
om jag köper en vovve så kommer det bli en hun doch en katt i mitt hushåll (och jag!).
roas dom av varandra eller är dom ointresserade av varandra?

Jag har 2 hundar och 5 katter hemma. Dom accepterar varandra men inte roar dom varandra precis. En katt kan gå fram och försöka tvångstvätta hunden i ansiktet. Men den ena morrar om katten kommer fram överhuvudtaget. Men dom är iaf sams allihop.
Ointresserade tror jag inte. Min äldsta "Softis" var kär i vår förra stallkatt, och det var ömsesidigt. När den dog skaffade vi två omplaceringskatter som var fem år gamla . Dom var inte vana vid hundar och inte hästar heller för den delen, men numera trivs dom jättebra även om dom inte riktigt vågar sig fram för att hälsa på hundarna. Min äldsta hund kom ju till mig när han var sexton månader, i hans första hem fanns tre stycken katter som han busade med.

det beror helt på hunden och katterna. vår gamla katt är mest irriterad på hunden. dom yngre tycker hon är lite rolig att titta på, den senast tillkommna är rätt bra kompis med hunden, alla katter tycker hon är kul att slå på lite ibland. men hunden själv är ganska reserverad, vaktar sin mat noga så ingen katt ska ta den. men hon springer mellan när katterna bråkar.
en hund och en katt som en kompis har är väldigt bra vänner. dom har en överrenskommelse. hunden får nosa katten i rumpan om katten får slicka hunden i örat, eller hur det nu var :p
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ja precis, beror ju helt på hunden och katten ifråga.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag har en hund och 2 katter. Den ena katten struntar fullständigt i hunden och hunden i honom. Den andra katten och hunden leker, de jagar varandra, ligger på golvet och små naffsas och har riktigt roligt tillsammans!
Jag har en hund och en katt, det funkar fint. Blir hunden för påträngande så säger katten ifrån eller hoppar upp på bord eller annat ställe där hunden inte kommer åt honom.

Hade en bengal som lekte både inne och ute med min pappivavva medan min papillon var totalt ointresserad.
Beror helt på katten och hunden. Här leker katten med hundarna och tvärtom. Katten leker mer med ena hunden o tro mig de jagar varanda och har sina roliga lekar.