Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 872 ggr
[MinIda]
0

Ultimata hunden för den som..

Vad skulle ni säga till någon som önskar en hund för mest sällskap. Men tävling i Agility,Lydnad,Freestyle. Ska tycka om gos och värme från sin ägare. Och sedan när man är utomhus tycka om att promenera,träna. Oavsett hur korta/långa promenaderna är. (Menar ju då runt ½/1 km kort. Lång cirka 5 km.) Den person skulle inte vilja ha en hund som fäller som ett tok där inne.Men den person kan tåla mer på fällningsperioderna. Men ändå inte vilja ha en Pudel. 

Så vilken ras skulle ni föreslå ?  Det är inte jag som söker en hund sedan! 😃

[MinIda]
0

Den skulle även vara trogen mot sin ägare. Men snäll mot de i sin omgivning. Denne person tycker även om att simma. Så det skulle hon gärna göra med hunden.  Personen skulle också vilja att h*ns hund skulle tycka om leksaker,och att springa efter dem.

Aribigga
0

Jag skulle sagt golden retriver men de fäller som tokar så det gick ju bort tyvärr

lurvponnyn.vimeddjur.se

[MinIda]
0

#2 Haha, ja det vet jag efter egna erfarenheter. 😂

[MinIda]
0

Kom till en sak:Personen tycker om att promenera, men brukar ofta cykla till simstället. 🙂

Lathundarna
0

Jag skulle säga nån av bichon-typerna. Avlade för sällskap, inte särskilt krävande i vardagen, kan åka i nätad cykelkorg, lättmotiverade och trevliga att träna. Tycks framför allt ha en förkärlek till tricks (tänker då på freestyle).

michanna
1

Jack russell terrier säger jag.. mindre. vill gärna träna ( dom flesta gillar att bada, strävhåriga fäller inte mycket.

[MinIda]
0

#5 Okej 🙂

#6 🙂

Personen älskar mopsar, så hon undrar om en mops skulle passa. Eller en fralla.

Lilllens
0

#7 Nja en mops är för det mesta mycket svårmotiverad och skulle nog inte orka hålla ett högt tempo i agility. Samma med frallan. Inte direkt tävlingsmaterial.

Sugar Mist
0

Pappisen.

-

[MinIda]
0

#8 Okej.

#9 🙂

russin
0

Lancashire heeler kanske🙂 Liten, men sportig, aktiv, förig, hänger med på alls oavsett avstånd, lättlärd.

[MinIda]
0

#11 Okej 🙂