Gå på kurs!
Idag gick jag och Fidel vårt första tillfälle av sex på en tävlingslydnadsförberedande kurs.
Så bra det känns. Det är verkligen bra att ha någon som tittar på vad du gör och kan peta på detaljer och påpeka att "hallå, vad händer här?". Mina kursledare är väldigt krassa och rakt på sak, men de är också generösa med beröm när någonting blir rätt.
Jag ser verkligen fram emot att träna på alla saker och att komma tillbaka nästa vecka.
Har ni gått några kurser med era hundar? Hur var det? Berätta om era upplevelser!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Vad kul att ni gillar kursen!
Jag fullkomligt älskar kurserna som hålls på våran bhk! Nu är det allmänlydnad fortsättnings kurs som gäller, för mig kommer det alltid vara Haninge BK, det är den bästa i stockholm enligt mig, den tar t.o.m. nacka bk (enligt mig och hur jag blivit bemött!)🙂
Jag har faktiskt gått en vardagslydnadskurs och en rallylydnadskurs med Bernhard, dock för väldigt länge sedan. Men han tycker fortfarande att rallylydnad är det näst roligaste i världen! näst efter att söka ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Lydnad- Privatkurser för Mona Kjernholm och Git Jering Heldagskurs för Niina Svartberg. Ska dit igen i sep. Ska gå kurs för Maria Brandel. Emelie Hörman. Sök- Git Jering Spår- Stefan Mattsson Agility- Fanny Gott och Thomas Stokke Gillade alla kurserna. Speciellt spårkursen för Stefan Mattsson. Git gillar jag extremt mycket då hon är rakt på sak, kommer alltid med bra lösningar och ideer. Niina är grym, likaså Mona!
Medarbetare på brukshundraser.
Jag har just slutat valpkurs med min lilla valp- det var roligt och något jag verkligen längtat till sen jag ens visste att valpkurser fanns, i stort sett. Så många valpar och trevliga hundägare vi mött! :)
Nu i höst kommer jag gå skvallerkurs och viltspårskurs med min vuxna hund och vardagslydnad 2 med både valpen och den vuxna.
Längtar nog mest till viltspårskursen :)
Jag gick valpkurs med min Russkiy toy Dylan för några månader sedan, men känner att jag lika väl hade kunnat låta bli.. Vi gjorde bara samma sak hela tiden och jag fick dessutom känslan av att kursledaren lite "såg ner" på oss, eftersom att han är så liten.. Kändes som att hon gav mer uppmärksamhet åt de andra, större hundarna (schäfer etc). Man kan ju tycka att en kursledare borde veta att även små hundar är hundar!
Har gått valpkurs, nybörjarkurs i lydnad, agility nybörjare och fortsättningskurs med Sally :)
Alla kurser var bra men agilitykurserna var bäst. Lärde mig mycket på dem som vi haft stor nytta av efteråt. Tyvärr är inte utbudet jättestort på vår brukshundsklubb så har gått alla intressanta kurser, nu tränar vi bara agility på klubben själva.
Påbörjade en aktiveringskurs förut men hoppade av efter ett kurstillfälle då det tyvärr var jättetråkigt.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar

Om några timmar ska jag ut och gå spårkurs, fortsättning, med min dvärgpudel. Han tyckte verkligen det var roligt att spåra. Det passade honom. Synd bara att regnet vräker ner just nu :)
>>>Malum domesticum<<<