Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
LĂ€st 835 ggr
[elmaek]
3

30 augusti, morgon!

Hoppas ni alla fĂ„r en trevlig dag! 🙂đŸŒș

Molly Àr pÄ inskolning pÄ dagis.. smÄtt nervös dÄ hon tror alla hundar vill Àta upp henne sÄ hon piper och springer ifrÄn, men hon har blivit modigare med tiden och efter nÄgon timme brukar hon bjuda upp alla hundar till lek! HÄller tummarna att det funkar för dÄ har hon en permanent dagisplats frÄn och med mÄndag, och dÄ börjar jag arbeta! Skulle vara sÄ perfekt!
NÄ vÀl.. efter jag hÀmtat henne lÀr hon vara trött, hon fick inte mycket sömn inatt och inte jag heller. SÄ ett ben att gnaga pÄ ska hon minsann fÄ, sedan smÄ promenader bara!

thildatessie
0

Hoppas att det gÄr bra :)

[elmaek]
0

#1 Jag tackar! 😃

Frida B
1

God morgon! Idag fÄr vi finbesök av Bernhard m. Familj (min farmor och farfar) och jag ska klippa klor pÄ honom. Jag Àr den enda som kan göra det utan att han blir hyperstressad och skriker, sÄ jag ska göra det varje vecka dÄ hans klor Àr extremt lÄnga. Hoppas det gÄr bra pÄ dagis för Molly! Alltid spÀnnande för bÄde hund och matte ;)

SajtvĂ€rd pĂ„ AkvarierĂ€kor ifokus och m_edarbetare pĂ„ Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[elmaek]
0

#3 Det kÀnns alltid bra nÀr man liksom kan nÄt andra inte kan, egoboost liksom. ;) Haha!
Tack! :) Haha, jag utgÄr frÄn att om hon inte skulle klara det sÄ skulle dom ringa. :P Dom har inte ringt sÄ det Àr nog lugnt!

Fridaaaa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon!

Varit ut med vovvarna, den lille Ă„ker hem idag, men kommer troligtvis igen pĂ„ söndag kvĂ€ll đŸ™‚ Nu ligger dem och sussar sĂ„ sött hihi

IkvÀll vankas jobb.

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

nlinds
2

Godmorgon !

Efter en promenad, sÄ fÄr jag inte plats i soffan 
.

"After every storm, comes a rainbow" RegnbÄge

Min blogg, titta gÀrna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

nlinds
3

en 40 kilos klump tar upp mesta delen av soffan

"After every storm, comes a rainbow" RegnbÄge

Min blogg, titta gÀrna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

LinaK
1

Åh lilla Molly, hoppas det gĂ„r bra för henne pĂ„ dagis 🙂BerĂ€tta sen hur det gick!

SjĂ€lv ska jag Ă„ka och handla om en stund, sen ska jag fortsĂ€tta projekt stĂ€d. Har man ett stort hus tar det aldrig slut 😛 Sen aktivera hundarna och sedan sĂ„ kommer min familj hit (mamma, pappa, bror, svĂ€gerska och brorson) sĂ„ det kommer vara fullt upp i helgen. Imorgon kommer Ă€ven farmor och farfar, sĂ„ det blir lite kalas dĂ„ 🙂SĂ„ ja det kommer vara fullt hĂ€r hela helgen.

Ha en trevlig helg allihopa! đŸŒș

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[elmaek]
0

#8 Tack! Jag tror det gĂ„r jĂ€tte bra! Det Ă€r sĂ„ nyttigt för hennes sjĂ€lvförtroende att vara omringad av andra hundar! 🙂 Hon Ă€r inte omöjlig, bara lite feg/osĂ€ker. Jag ska hĂ€mta henne om drygt 2 timmar, jag lĂ€r uppdatera nĂ€r jag Ă€r hemma hur det har gĂ„tt!

HÀrliga dagar ni alla verkar fÄ!

Mapel
4

Idag har jag fÄtt sova Ànda till kl 07:30!!( har en 10 veckors valp sÄ det Àr rÀtt bra jobbat!) och om en stund ska jag och sambon in och sÀtta oss pÄ stan och passivitetstrÀna lite dÄ vÄr lille blir helt överlycklig och ska hÀlsa pÄ alla jÀmt och vi Àr lite trötta pÄ hans sÄngröst nu sÄ förhoppningsvis blir det lite lÀrorikt för honom! Sen ska jag pÄ inflyttningsfest ikvÀll och sambon fÄr sitta hemma och va valpvakt, bra arbetsfördelning dÀr om ni frÄgar mig! :)

Swadika
1

Godmorgon :) (eller förmiddag?) vi har redan hunnit med en lÀngre promenad, vet inte riktigt vad det Àr med min hund, haha han har slutat sova lÀnge pÄ morgonen, vaknar redan vid 6 och ska upp, men det tycker inte matte Àr riktigt okej ;) Idag mÄste vi till djuraffÀren för godiset har tagit slut hÀr hemma, haha :P Annars sÄ vet jag inte, kanske lÀgger ut nÄgot spÄr eller sÄ :)

Hoppas det gÄr bra för Molly :)

Mvh Swadika
SajtvĂ€rd pĂ„ reborns 

[_annaH]
1

Godmorgon!

Imorse vÀckte Dexter mig vid 8 tiden, som vanligt nÀr han vÀcker mig sÄ lÀgger han tassarna vid mitt ansikte o ligger o kollar pÄ mig med vÀrldens största smile. Kan inte lÄta bli o skratta Ät han dÄ och mÄste gÄ upp för han ger sig inte haha. Hans smile pÄ morgonen Àr helt underbara, stora o fina. Dock ser man dom hela dagarna ÀndÄ, haha.
Har Ă€nnu inte hunnit gĂ„ ut med honom, Ă€r sĂ„ seg pĂ„ morgonen om jag inte fĂ„r i mig kaffe. Men Dexter Ă€r van :) Han Ă€r inte den hunden som krĂ€ver promenader, oftast vill han bara ut o kissa och SNABBT in igen.   

Inte finaste vĂ€dret idag sĂ„ blir nog lite smĂ„ promenader och bus i trĂ€dgĂ„rden och massa mys. Sedan kommer Ă€ven husse hit som Dexter inte trĂ€ffat pĂ„ en mĂ„ndag, oj va glad han kommer att bli :), Dexter Ă€lskar att sova nĂ€ra mig, men jag rör mig sĂ„ mycket sĂ„ han  blir sĂ„ trött pĂ„ mig o gĂ„r ivĂ€g och suckar HÖGT.. Men husse rör sig inte nĂ€r han sover sĂ„ dĂ„ ligger Dexter sĂ„ nĂ€ra han som möjligt haha.

[elmaek]
7

Yes
 jag fick en dagisplats! :'D Molly var sĂ„klart rĂ€dd men till slut vĂ„gade hon nosa pĂ„ nĂ„gra hundar och pep ifrĂ„n nĂ€r det vart för mycket för henne. :) Personalen valde att lĂ€mna henne totalt ifred sĂ„ hon fick vĂ€nja sig i sin takt.

Är sĂ„ sjukt glad över detta! Det Ă€r sĂ„ himla perfekt för min del.. pengarna började ta slut, jag fick jobb och dagisplats hand i hand! Perfekt. :)

Frida B
0

#13 gud vad hÀrligt! Grattis :) hoppas det gÄr bra i fortsÀttningen för Molly pÄ dagiset :)

SajtvĂ€rd pĂ„ AkvarierĂ€kor ifokus och m_edarbetare pĂ„ Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[elmaek]
0

#14 Jag tackar! :D Ja dÄ, hon brukar liksom vÀnja sig efter ett tag. Hon behöver sin tid pÄ sig. :) Nu fÄr hon ju nÀstan 8 timmar/dag 5 dagar i veckan att vÀnja sig sÄ det kommer bli toppen! Personalen trodde pÄ henne sÄ att sÀga. :) Hehe.

Rias
1

#15 Vad ska du börja arbeta med? 

Imorse var jag ute och joggade med hundarna. Vilade en stund, sen har vi kört agility och lite tricktrĂ€ning, ena hunden fick ocksĂ„ spela med lite aktiveringsspel. 

Nyss kom jag hem efter en lÄngpromenad pÄ 3,5 timmar efter det fick hundarna mat, sÄ nu ligger alla utslagna- skönt :)

[elmaek]
0

#16 HemstĂ€d 😎

Sugar Mist
1

Jag har varit ute pÄ skolutflykt hela dagen och nu. pÄ kvÀllen gjorde jag ordning middag eftersom jag hittade en pÄse inÀlvor, sÄ nu blir det festmat till hundarna ikvÀll.

-

Qepta
3

Vi har spenderat dagen med agilitytrÀning.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Lilllens
2

Vi hittade en skoter under kvÀllspromenaden! Mer har inte hÀnt, haha.

[elmaek]
0

#20 Hahaha!

Anibaz
1

Var pÄ klubben mellan 9-14 med Smilla, jobbade med farten i slalom och sÄ trÀnade vi pÄ kontaktfÀlten. Opepp hund och trött matte, men vi fick lite gjort iallafall.

PÄ kvÀllen blev det ett lydnadspass för Arach, med fokus pÄ position och starter i fotgÄende dÄ han gÀrna drar ivÀg nÄgra steg innan han sluter upp med mig. VÀldigt lyckat pass!