Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 460 ggr
[Daniela1983]
0

En hypotetisk fråga

Om det var så att du jobbade i en zooaffär, hade du försökt sälja in ett foder som du visste inte är bra, tex Royal Canin? Eller hade du sagt något om att det inte är ett bra foder och föreslå nåt annat?

Jag funderar själv på att jobba i zooaffär och har svårt att se att jag skulle sälja in den maten. Man får troligtvis inte prata negativt om några utav butikens produkter så jag skulle nog behöva vara tyst helt enkelt om kunden funderar på att handla märken som RC, Hills.

Swadika
0

På den djuraffären jag brukar handla(arken) så säger de själva att RC inte är något bra utan brukar rekommendera VoH eller några utav deras bättre torrfoder.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Frida B
0

Det beror på, jag skulle gjort vad jag blev tillsagd att göra. Men självklart skulle jag rekommendera ett av de bättre fodrerna som fanns i butiken, om inte min chef sa någonting annat.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lathundarna
0

Som kund föredrar jag ärlig personal oavsett vilken typ av affär det är jag är inne i och vad jag frågar efter. Som fd personal i djuraffär så kan jag ärligt säga att nej, jag försökte aldrig pracka på folk skitfoder oavsett djurart. Det gjorde ingen på det stället. Frågar kund om foder kan man alltid försöka leda dem in på de bättre sorterna, men valet är hela tiden kundens. Frågar de inget behöver man heller inget säga.

Mischa
1

Jobbar själv med djurfoder och anser att ärlighet varar längst, jag tror dem flesta kunder värderar en ärlig säljare.

≧◔◡◔≦

[Daniela1983]
0

För mig hade det varit ett litet moraliskt dilemma. Om butiksägaren ville att man talade varmt om RC och Hills, de får kanske utbildning av RC, hade jag kunnat göra det?