hemsk familj och stressad valp
Jag blir galen snart! Jag är hos min mamma och min bror är väl här jämt iaf så brukar han skrämma min tös och leka hysterisk med henne så hon skäller och vill gömma sig och då säger jag att Du stressar henne och skrämmer henne, va snäll och försiktig, då säger han att hundar spyr när dom är stressade och jag ska hålla käften och han läste då inte på när han skaffade valp och det gick bra sa han, jag sa att när dom hyperventilera r och ögonen är uppspärrade och tittar hastigt runt sig och biter på allt och kutar runt hysterisk hela tiden så är hon stressad och låt henne få sova och vara ner!! Då blir alla arga på mig och säger att jag ska sluta behandla min valp som ett barn som måste sova för att det är övertrött att hon får leka helhysteriskt om hon vill Idag har jag vart ensam och hon har sovit ätit och sovit, jag har aldrig vart med om en så trött valp.. usch vad jag mår dåligt för hennes skull och inte kan jag åka hem innan söndag:(. Min brorsdotter kommer idag också och hon är dock väldigt försiktg med djur så det är ju tur, men alla ska vara på min valp hela tiden och skrikprata på bäbisspråk så hon blir tokvild… usch
Cred till dig som sa till din bror att lugna ner sig.
Du har som ägare ansvar för att din hund mår bra och behandlas på ett bra sätt. Låt din familj snacka lite skit om de vill, och ta undan valpen om det blir för mycket för den. Kanske att ni kan gå ut och ta en lugn promenad i stället, om valpen har busat ett tag och det börjar bli "för mycket"?
Det är DU som ska få lov att bestämma över din valp. Jag brukar ta ut mina katter i sele och det skrattar min sambos familj gott åt, "hönsmamma" "trams" med mera, men de får skratta bäst de vill. Mina katter bor i stan och jag vill inte att de blir överkörda. MITT ansvar MINA regler MITT beslut. Inte deras. Vi har en god relation och de har accepterat att vi gör på olika sätt.
PS. Att skryta om att man INTE har läst på något innan sitt hundköpt visar ju tyvärr bara på dumhet. Skratta bäst som skratta sist - när din valp blir en lydig och fint utvecklad hund som du har en bra relation med kan du ju återkomma och säga att det väl var en himla tur att du läste på lite ;)
Tack för ditt inlägg:)
Jag ringde mamma för en stund sen och sa att hon och min bror inte får hålla på så med henne, att från och med nu får valpen leka själv och att dom ska inte hetsa upp henne eller leka med henne för det kan hon gjöra så bra själv, och försökte förklara så hon förstod och då sa hon att. okej "typ" och jag frågade om min bror skulle hit nå mer och då sa hon att han skulle åka bort.. fy va sköönt
Tänker inte sova över här mer om han är hemma i kommunen (vi har ingen bra kontakt iaf)
Min valp är sjukt rädd för barn så tänkte fixa hennes rädsla med att hon ska få mysa med min brorsdotter som är hur mysig och snäll som helst, hon själv kan vara lite rädd för hundar i början och är jätte försiktig, jag tror att det är bra träning :)