Totalt ointresserad av belöning ute.
Hur tränar man då hunden ? Denna hund tackar nej till allt godis ute, men inne slinker det ner.
Leksaker går ej att använda då det bara blir en hysterisk besatthet.
Beröm och klappar är inte tillräckligt motiverande för att lyda. vad gör man då ?
Är det bara att leta å leta tills något godis faller honom tillräckligt i smaken ? Eller någon som har tips ? :)
Hej! Min hund har varit lika, men jag prövade med leverpastej och det fungerar alltid.
Hittar ett godare helt enkelt, eller avdramatiserar leksaken.
-
okej leverpastej, är de ok att ge hunden, inge lök och salt i ? :)
Hur avdramatiserar man leksaken ? :) Den måste ju fortfarande vara rolig om man ska kunna belöna med den.
#3 nej ingen lök eller salt i.
Det är både lök och salt i leverpastej, men små mängder är knappast någon fara. Skulle dock aldrig ge det varje dag som belöningsgodis🙂
Jag har en hund som lätt blir besatt/smått manisk av leksak, men det är ändå bästa belöningen ute för vissa saker. Taggar hon upp för mycket, så åker den ner i fickan - punkt slut. Hon måste även lugna sig med det vi tränar för att ens få titta åt leksaken, men får hon bara fysisk motion före lite träningen går det lättare (ung hund).
Annars kan man göra superdupergott godis själv. Det allra bästa mina vet är hjärtan jag torkar själv i ungen. Grishjärta, lammhjärta och kycklinghjärta går mina genom eld för att få - även katten🙂
Nej, inte varje dag skulle jag inte rekommendera…
#5 Det var det jag tänkte, de mesta färdiga från mataffär innehåller ju lök och salt och det vill jag undvika så gott det går. Hjärta ratar han tyvär, vill han inte ens ha inne :/
Grejen med han är att har man en boll i handen så fungerar ju allt som det ska, ex koppel gång, hundmöten och så bara för att har fokus på bollen och struntar i allt annat.
Men han lär sig ju ex inte att gå fint och ha kontakt med oss vid hundmöten, är bollen inte där en dag är han ju längst fram i kopplet igen..:/
och att hunden är ointresserad av belöning ute beror helt enkelt på att belöningen inte är bra nog - så ta med godis/leksak ut som hunden verkligen ser som belöning.