Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 2273 ggr
Cilia.Teddytöserna
0

Mops stulen! Skåne/malmö

Den 20 augusti blev en svart mops på 10 veckor stulen i malmö folkets park. Han heter Evert och år väldigt liten eftersom han bara är 10 veckor, han har varit hos sina nya ägare i 2 veckor innan detta hände. Om någon vet något om detta snälla hör av er vi PM, snälla hjälp Evert att hitta hem! Storgråter

http://www.expressen.se/kvp/evert-tio-veckor-ar-borta-ar-min-bebis/

Klicka gärna in på länken för att läsa mer.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[Forest]
2

Är det någon hundgård som han släppte in en 10 veckors valp utan tillsyn i 10 minuter?

Trist att dom vart av med valpen men jag släpper inte mina vuxna hundar utan att någon är med dom detta pga det finns nötter överallt. Hoppas att dom återfår valpen snart.

[Murvel]
2

Jag förstår faktiskt inte riktigt problemet. Var ju ändå ett stängsel och någon måste ha hoppat in för att sno hunden. Tur att inte de andra hundarna stals på samma gång. Tycker folk är lite för dömande i detta fall. Hade han lämnat den i typ en rastpark i tio minuter så ja, då hade det varit idiotiskt. Men på ett ställe som dagligen förvarar djur i sådana inhägnader - som inte blir stulna, med andra hundar som sällskap, tja. 

Det är lätt att döma andra.

Här ser man inhägnaden (liknande de där man har typ kaniner, getter och liknande på vissa djurparker) http://www.sydsvenskan.se/malmo/pa-tio-minuter-forsvann-valpen-1/

Vi får hålla utkik på hundannonseringssiter! Den var svart med lite vitt på bröstet. 

Lilllens
2

Men usch och fy vad hemskt.. Hoppas av hela mitt hjärta att valpen har det bra trots omständigheterna.

Elahraiah
2

#2 Fast jag har svårt att förstå skillnaden.
Folkets Park är ju en allmänt/offentligt utrymme, precis som en hundrastgård. Arken är dessutom gjort för att locka besökare. Folk har många gånger ifrågasatt dess läge, eftersom barn kastat stenar på djuren, folk varit inne i inhägnader, och stått och skrikit utanför och försökt skrämma dem i allmänhet.
Det är självklart jättetragiskt att det som skett har skett. Men jag kan inte låta bli att undra om ägarna inte förstod risken med att sätta sin valp i inhängnaden. Malmö är en stad med många hundsmugglare och oseriösa "uppfödare" som föder upp småhundar för att tjäna pengar. En svart mops är lätt att sälja för dyra pengar till någon som inte har en tanke på att kolla upp dess ursprung.

Cilia.Teddytöserna
0

#4 förhoppnings vis så är om nu någon försöker sälja han som tänker på att kolla chipet. Han brukar ha hundarna där ute och inget sådant har hänt innan, där var ju folk runtomkring som var på ridskolan så ingen visste ju att det skulle hände. Han är ju så liten så folk kan ju lätt bara stoppa han under jackan  och gå iväg 😕

#3 jo det hoppas jag med, han är en sån underbar liten pojke😭

Vizzla
2

Hoppas verkligen valpen kommer hem igen! Vilken mardröm! Hoppas dom inte är elaka med den lilla. Jag hade haft panik!

Men… återigen… Lämna aldrig hunden utan uppsikt! Oavsett om det aldrig tidigare hänt något.. man vet aldrig när någon kan göra nåt hemskt..

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Cilia.Teddytöserna
5

Evert är nu hittad och hemma😃, han är väldigt svag och har skavsår runt halsen. Dom som stulit han är inte hittade, men dom är efterlysta för att ha stulit hundar förut .

Vizzla
1

Å så skönt!!! Hoppas dom får tag på hundnapparna och att ägaren nu inte lämnar hunden ensam mer, även om man BORDE kunna göra det så är ju risken stor att nåt sånt händer..

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Lilllens
0

Åh vad bra!🌺

[Murvel]
0

#7 Skönt. Hur hittades han?

Cilia.Teddytöserna
0

#10 dom som stal han försökte sälja han till folk på stan så var det en som polis anmälde det :)

[Murvel]
0

#11 Vilken tur :D