Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1023 ggr
[Camia7]
0

Dödlig sjukdom??

Jaha ska man behöva gå och vara orolig för att dö i den nya sjukdomen som härjar i stockholm? (ångrar att jag kolla på aftonbladet)

russin
0

???

russin
0

Lättare om du länkar till det du menar, än att behöva bläddra runt 🙂

[Camia7]
0

Så :)

russin
0

Läskig bakterier, men inget jag skulle gå omkring och oroa mig för om man har ett normalt immunförsvar.

Noggrann hygien om man varit ute och shoppat och tagit i saker som många andra har tagit i räcker långt

[Camia7]
0

okej.. usch att man ska behöva vara rädd för alla hemska sjukdommar:/ och alla sjuka människor som finns där ute

Frida B
5

aftonbladet ska man inte lita på, så tror inte det är någon fara.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Camia7]
0

nej jag tänkte så också..

Lathundarna
5

För några år sedan skrev Aftonbladet fetast tänkbara rubrik, nåt i stil med "Du kan få cancer av att äta chips!". Folk blev skitskraja, men efter nåt dygn gick forskare ut med mer info om saken. T ex den där detaljen att om du åt 30 kg chips om dagen - ja, då var det cancerframkallande. Så Aftonbladets trovärdighet? Nej, den är inte hög. Men de är väldigy bra på att skrämma upp folk. Lite "spindeln i lådan"-effekt. Man hoppar till när man öppnar lådan, men när man inser att spindeln är av plast går man inte på den igen. Så nej. Gå inte runt och var rädd. Håll normal hygien och kör så det ryker.

[Camia7]
0

🙂

Fridaaaa
4

#7 Det är mer än aftonbladet som har skrivit om det.
De sa det på t.ex radion med idag. Dock när jag läser aftonbladets artikel ser jag att de har förstorat upp det en del 😮
-----------

Jag tror inte man behöver vara orolig. Kommer alltid något varje år. Man mår itne heller bra av att vara orolig.
Man kan köpa t.ex liten flaska handsprit och ha med sig, brukar jag ha. Ha god hygien osv, så är risken minimal 🙂

Och det är allra främst för dem som har nersatt immunförsvar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frida B
0

#11 jasså? Har bara sett det på aftonbladet och i metro, men läste inte artikeln i metro.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Rumblebee
3

Ska jag vara ärlig så enligt aftonbladet så har det där sjukhuset haft 29 fall, sedan 2010. Det låter i mina ögon inte speciellt mycket. Då är det väl fler som kommer in med inflammerad blindtarm.

Frida B
2

Jag läste att sjukdomen trots allt var extremt ovanlig, och att symptomen är saker man alltid åker in akut för. Alltså extrem smärta o.s.v. Endast 16% av människorna som fått denna bakterien avlider, resterande 84% överlever. Så tror inte att det är någonting att oroa sig för. Det man kunde göra för att undvika bakterien var att hålla sår rena, och att inte träna när man är sjuk :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Camia7]
0

phuu då kan jag pusta ut :D

Vizzla
0

Man kan dö av allt. En vanlig förkylning. Men det är nog störst fara i trafiken ändå om man nu ska vara rädd för något. Det finns ju inte mycket man kan göra åt det om man nu får det. Så ingen idé att oroa sig.

:)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Karmatarerskanise
1

Den är inte ny, den har funnits i området några år nu.
Troligtvis finns den på andra ställen i Sverige och det ska kartläggas nu.

tjoopa
1

Risken att få en stroke är nog större än att man ska åka på något "mördarvirus/bakterie"