Varghundar?!
Hej!
Nu undrar jag: Hur lika kan våra vänner bli sina vilda släktingar? Utseendemässigt alltså ;)
Tycker ni eran hund ser ut som en varg eller har en viss likhet med dem? Har ni fått många sådana kommentarer på långpromenaden?
Lägg då upp en bild och berätta lite om kompisen.
Jag menar ej varghybrider men ni kan gärna visa dem också och berätta hur dem är ;)
Haha :D Ja, Söt va hon i alla fall :) även om jag föredrar hundar med päls ;)
#2 Tack :P
Nja.. inte för ett vant öga men.. ;) Färgen är väl ändå väldigt lik. Är det en jämthund? Känner nämligen en uppe i Jämtland som har en sådan :)
Ja, vissa hundar kan nog påminna oss om vart dem kommer ifrån ;)
#6 Ja det är en jämthund. :) Underbara hundar. Längtar så hjärtat blöder tills jag får krama om honom igen.
Några jag känner har en Grönlandshund vid namn Amaroq (vilket betyder varg på grönländska).
Lite varglik tycker nog vissa att han är. 😉
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Min hund har iallafall fyra ben och en nos, precis som en varg 😎
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Är det verkligen en hund??!! Är du säker? :O Eller tog du hem den från en fjällsvandring?
;)
#10 #11
Väldigt va dem var varglika :) Jag tror det bara är huvudet som avslöjar dem ;)
Vad är det för ras? Är det också en jämthund? Eller något mer annorlunda kanske? :)
Har många gånger fått höra att hon ser ut som en varg, men det absolut roligaste är att hon faktiskt blivit misstagen för en. Det var för några år sedan när vår granne hade besök. Hans kompisar var ute på promenad och när de passerade brevlådorna ringde de våran granne "Kom kom! Det är en varg vid brevlådorna!" Våran granne svarade utan att ens behöva se henne att "det är bara grannens hund." Vi skrattade när vi fick höra det:) Hon är alldelles för liten för att vara en varg:)
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Huvudet ser inte heller ut som en vargs. Men söt är hon min lilla tant:)
#1 #9 hahahhahaha 😂
Nej min hund är så långt i från en varg man kan komma i utseendet, snarare en grishybrid som bor här hemma. Men måste säga att de raser som liknar vargen är otroligt vackra att se på😍
Fått höra att Vix är väldigt varglik, faktiskt fler än en gång. 😃Farligare får man leta efter…
Hahaha :') Det va en kul historia. Hur man kan missta en schäfer för en varg :) Det är väl en schäfer? Det va en väldigt fin färg. Lite annorlunda än vad man brukar tänka sig. :)
#16 Ja visst är de ;) Undrar varför de började förändra sitt utseende en gång i tiden.
#17 Synd att du inte hade en bild på den. :/ Men kan föreställa mig att den blandningen skulle kunna se väldigt varglik ut. Kanske även ha rätt storlek ;)
Hahaha Har aldrig sätt en blue merle varg förut ;) Kanske ser snyggt ut, vem vet :)
#19 Hon 3/4 schäfer och 1/4 labrador:) Lite mindre än en vanlig schäfer dessutom, så inte direkt vargstrolek:P
Hahah söt :) Är det en staffe?
#22 ja det är det :)
Såg en väldigt varg lik hund på stan en gång. Trodde nästan att det var en tam varg dom hade. 🙂
Min hund är lååååångt ifrån en varg. 😛
//Flöffo
En dag ska jag äga en Alaskan Malamute! Ska åka till Norrland och köpa en riktigt fin sådan om det ska behövas. Fruktansvärt fina är de. Ska bara ha tid och pengar först! :) Det är ju en ganska krävande ras.
Tycker att hundar som liknar vargar är jättefina! :)
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Jag får ofta höra hur min hund är en varg, när barn frågar sina föräldrar om de får klappa drar de åt sig sina ungar och viskar lite att nej det där är en såndär farlig varg och drar en ful min mot mig. En granne skällde ut mig att man inte kan ha varg i ett bostadsområde med småbarn för hennes barn är livsrädda för vargen och en annan granne skällde ut mig att min 10 veckors valp attackerade och försökte döda hennes son (det var alltså 20 meter mellan ungen och min valp och min valp drog ner öronen och blev as lycklig av att se barnet på 20 meters avstånd så jag bar upp honom då han drog så mycket i kopplet med svansen viftandes i ljusets hastighet varav barnet börjar gallskrika och gråta som om han kapat av ben och armar typ). Sista grannen skällde ut mig tre gånger om min varg om hur det är olagligt, onaturligt, blablabla.
Flera människor på gatorna blir även väldigt imponerade över min varg, dom tror inte ens på mig när jag förklarar att han är en rasren hund. Jag funderar ibland om jag bor i Sveriges mest okunniga eller korkade område.
Min farliga varg, en röd och vit renrasig siberian husky som drar ner öronen och viftar på svansen så man blir yr bara han ser ett löv röra på sig😂
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Hahaha! Yim har blivit kallad varg eller varghybrid ett antal gånger. Främst av människor vi mött på promenader i skogsstråk har bland annat frågat mig…
"Nämen oj är det en sån där ovanlig varghund??"
"Oj har han varg i sig, han har så gula ögon!"
Måste alltid hålla mig för skratt. Grabben är kanske lite varglik av sig. *grr* ;)
Mvh Emelie 
#28 HAHA!! Ja det finns ju alla möjliga människor.. Vissa smartare än dom andra ;)
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Många trodde att Nadja var varg när jag hade henne, men fick inga negativa kommentarer utan blev känd hos cityvärdarna på centralstationen i gbg som "hon med varghunden" haha! Dom tyckte att hon var så fin, och dom stoppade mig för att få hälsa på vargen. En kom fram till mig och sa "jag såg dig häromdagen, din hund är så fin. Är det varg i hunden?"… Haha 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hahahaha! Hur kan folk missta vanliga hundraser, som exempelvis en border collie eller siberian husky, för att vara en varg eller varghybrid? XD Ja, folk vet nog iinte hur vargar ser ut.. eller hur stora de är ;)
Måste tillägga att det är min hund på bilden i #27. Haha glömde tillägga det ;) Inte alls lik varg, mer en fluffig kanin eller nåt i den stilen? :P
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Förstod det ;) Haha ja, kanske lite som en kanin. :)
#34 Men asså jag tycker inte det är så konstigt att folk kallar polarhundarna för varg/varghund, då de faktiskt är ganska lika vargen :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Här är min ena vackra underbara älskling! :) Jag tror inte jag träffat någon som inte kommenterar att han ser ut som en vit varg. haha! Han är en stoooor husky! :')
Åh! Ja men hon har verkligen fina ögon! :D Vad är det för ras? :D
Ja, dem är ju faktiskt det ;)
#40 Hahaha! På den bilden ser det nästan ut som en liten kaninunge ;)
#41/42 Väldigt vad fina hundar du har :D Ser ut som två varghybrider ;) Väldigt fin färg på Huskies :)
#43 det är en lapsk vallhund :) hon är renrasig, men har för mycket svart egentligen ;)
Varg? Mjäh, det kan jag inte påstå. Men har fått höra några gånger att det är rävhybrid jag har i snöret, och även om inte det heller stämmer så bor det ett antal rävar bakom de där öronen i alla fall 😃
Har hört av många att min terv är lik en varg. Själv ser jag ingen likhet förutom på den här bilden. 🙂
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Varghybrider är ju inte ens tillåtna att äga men ändå.. Har hört att det finns nån sån här i byn.. Skulle gärna vilja se den, med tanke på era historier kan ju den se ut hur som helst…
Skynda långsamt så går det fortare.
#49 Är det inte så att man får om femte generationen (eller liknande) bakåt är varg?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jo. 1-4 generationer är olagligt, men 5 bak är ok.
Däremot heter det inte varghybrid/vargkorsning då. Man får inte heller marknadsföra sin hund som om den hade varg i sig :)
Lägger en tass här så otroligt fina "vargar" ni har ;)
Jo, något har man väl hört om mina två äldsta hundar. Även om jag tycker att även den yngsta är väldigt lik.
Visar här en bild på min näst äldsta lilla 15 månaders. Vår lilla Warga!
På den här bilden, som jag tog igår tycker jag att hon är väldigt lik en varg och ovanligt olik sig själv.
Upphovsrätt av Mikaela Andersson på Endezeichen :)
#53 Fast egentligen. Min näst yngste hund, Warga alltså, tycker själv att hon är mer lik en höna. Hon liksom… verkar vilja vara det 🤔. Men av andra har jag hört "Du har vargar uppe i skogen", att hon är en "vitvarg" och kallas därmed ibland för "Vitvargen". Samtidigt ylar hon en del, vilket är häftigt att höra på. Samtidigt tycker jag att hon är väldigt mental och går att få kontakt med på ett helt annat sätt än andra hundar och är annorlunda på sätt i övrigt, och så har det varit sedan hon varit valp. Men det kanske är en hundägares kärlek som säger så?
Såhär ser hon ut egentligen.
Inte särskilt lik en varg i mitt tycke!
Upphovsrätt av Mikaela på Endezeichen
Okej, så går vi vidare till min äldste, vid namn Ängel. Hon är väldigt grå och så har hon lapphundsgener så jag är inte förvånad om hon skulle misstas för varglik.
I det här fotot tycker jag att hon ser ut som en varg som vandrar på jakt!
Tror inte jag behöver visa mer bilder på henne, om ingen vill se fler såklart!
Upphovsrätt av Mikaela på Endezeichen
Och min yngste. Min lilla grävling, min lille arkeolog (hon gräver så mycket att man nästan kan garantera att hon inte haft en dag i sitt unga liv då hon inte varit sandig!). Min Dagmar!
Hon är så pass ung ännu så jag har aldrig hört kommentarer om vargar, men jag måste säga… Jag tycker att hon liknar en varg!
Bilder är av upphovsrätt 😇
En av mina favorit raser är Siberian Husky, dom är så otroligt fina! Måste ha en sän någon gång, när jag har den tid som krävs och vill hålla på med drag, sen måste situationen och allt vara rätt. I min dröm värld går jag runt med min Lexie, en border collie, face rase och en Siberian Husky. En människa kan drömma ;) Ingen har sagt att Lexie ser ut som varg, däremot flat coated retriever. :)
Noksi - Jag tror bestämt att du ha de snyggast hundarna på forumet. Nåt av det vackraste jag sett!
Har en tjeckoslovakisk varghund. Detta är inte en hybrid, utan en egen ras. Han är sjätte blandning med varg-hund. Är 5 år i december. Väldigt stor personlighet. Kan inte tänka mig någon annan ras nu. Vill ni veta något är det bara fråga på. Min "lilla" bebis har inga problem med jaktinstinkten. Han springer inte iväg om jag släpper honom, som jag läst en del säger. Han ylar inte heller. Under 5 år har det hänt en gång. Helt underbar ras, kräver dock väldigt mycket motion och ännu mer mentalt.
Var ju inte länge sedan en Akita blev skjuten, fårägaren, tillika jägare trodde det var en varg. Var han inte vet oxå har jag för mig?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Var den på djurpark?
I can't drown my demons, they know how to swim.
Därför vi alltid har väst på våran i skogen på vintern/hösten. Men på vandringar (när han är lös) har vi Alltid väst, året om. På grund av synskadade jägare.
#66 Var det dagen efter julafton förra året? För det var en husky-malamutekorsning. Tragiskt i vilket fall.😕
En Shiba blev för tre år sedan i USA fångad av en polis, tagen till ett shelter, där personalen sade "Det där är ju en prärievarg!" så man körde ut den gamla hunden i vildmarken och dumpade av henne.😭
http://www.wkyt.com/news/headlines/99075159.html?ref=159
http://www.chicagonow.com/steve-dales-pet-world/2010/07/shiba-inu-mistaken-for-a-coyote-hard-to-believe/
http://www.ohmidog.com/2010/07/26/shelter-looks-at-shiba-inu-sees-coyote/
När jag hör sådana berättelser börjar man undra om någon hund med öron upp är säkra.
Eller som idag, då en man stack ut huvudet ur fönstret och frågade mig på allvar om Hyena är en varg?
Ja, vad tror ni?😎
(Den där bilden ljuger förresten, hon är mycket mer brun än grå.)
Nu vet jag iofs. inte hur mycket det här hjälper, men om ni någonsin får tag på en av de här "djurblinda" människorna med internet i närheten, så kan ni ju alltid visa dem det här:😉
Low content
Mid content sida 1 och sida 2
High content
Det är alltså om hur man avgör hur mycket varg som finns i en hund, om något alls. Visar man folk det där borde de FLESTA förstå att det inte finns någon varg alls i någon av hundarna här inne, utom #65 då.😃
#69 Minns inte datumet. Hunden, en unghund, var på semester hos en släkting i Värmland (Dalarna?) o fårägaren ansåg att det var en varg eftersom den befann sig i närheten av hans fårhage.
NB hunden varken störde eller visade fåren något intresse öht.
Jag har varit mjölk/fårbonde själv så jag har absolut ingenting emot att man får skjuta hund/varg som inte låter sig skrämmas iväg eller infångas om de skadar ens djur.
För ett antal år sedan så lyckades jag efter många om o men fånga in nån slags beaglekorsning som jagade skiten ur fåren i min träningshage för våra vallhundar. Jag levererade hunden till jaktlaget i fråga med orden: "Nästa gång skjuter jag först!" Såg aldrig främmande jakthundar på mina marker igen, marker där enbart jag själv hade jakträtt på.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#71 intressant läsning!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua