Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundsport-och-aktiviteter
Läst 1285 ggr
TeaOchHanna
0

Tips på bra hundklubb i Uppsala

Hejsan! Jag ska flytta till Uppsala på grund av studier med min 14 månaders Jack Russell Tea. 

Nu till hösten skulle jag vilja börja lite smått med en grundkurs i lydnad och undrar därför om det är någon i Uppsala området som är medlem i någon klubb som kan rekommenderas? 

Vi bodde i Umeå förut och var medlemmar i en klubb som heter Björkstadens hundklubb. Jag gick en valpkurs där och var även med då och då på drop in pass i vardagslydnad. Jag gillade verkligen den klubben då ledarna alltid kom med bra råd och kritik och jag kände mig verkligen välkommen med mitt lilla busfrö till Terrier :) 

Så känner ni till en bra och trevlig klubb får ni gärna tipsa!

Tack på förhand/ Hanna

sarae
0

Jag är medlem här! http://www.uhac.se/ Inte varit på några aktiviteter ännu då jag inte bor i Uppsala (blev medlem för att åka med på ett läger). Men har vänner som är medlemmar och är mycket nöjda: trevliga människor, roliga aktiviteter och kurser.

TeaOchHanna
0

Tack för tipset :) Den såg riktigt trevlig ut

Em_
0

Uppsala hundungdom har kurser och öppna träningskvällar, men jag vet inte hur deras program för i höst är. Uppsala BHK finns också. Kicki på Kickis hundservice tycker jag är bra, har gått ett par kurser hos henne. UHU tränarna är absolut inte dåliga, men Kicki har mer erfarenhet, men så tar hon mer betalt också.

TeaOchHanna
0

Är det någon åldersgräns på Uppsala hundungdom? Jag är 25 år och lite i gränslandet för att räknas som ungdom

Em_
1

Egentligen är det 25 års gräns, men de kastar inte ut någon. Ibland har de haft svårt att få ihop tillräckligt med deltagare till kurserna, så jag tycker inte ett år hit eller dit borde spela någon roll. De samarbetar med BHK också, men ungdomarna brukar ha förtur till ungdomskurserna. Det är samma klubbstuga och planer, så egentligen spelar det inte så stor roll vilken man är med i. Kanske att hundungdom är lite billigare.