Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 853 ggr
Ralktad
0

Vila vid tonsillit..

Hunden har fått tonsillit och går nu första dagen på antibiotika. En 10dagars kur. Vet ju att hunden ska vila och inte motioneras medans den går på antibiotika då den har en infektion i kroppen. Men vad menas med motioneras? Kan man gå promenader där hon får gå lös, eller måste hon gå korta koppelpromenader?

Hon är rätt högenergisk, och att inte få göra någonting på 10 dagar skulle inte gå.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Teddies matte]
0

När min hade tonsillit tog vi det lite lugnare, men gick fortfarande promenader, dock inga långturer, ingen cykling och mer ansträngande aktiviteter som vi annars håller på med.

[Daniela1983]
0

# 0 Jag visste inte ens att hunden inte fick motioneras under en infektion och antibiotikakur. Varför säger inte veterinärer det?? 😡 Vi var i den sitsen (fast utan tonsillit) för bara någon vecka sedan.

Ralktad
0

#2 Mjo, min veterinär sa inget heller, men jag tycker det är en självklarhet att man borde veta att man inte ska motionera en hund när den går på antibiotika och har en infektion. Tror inte det är så många människor som motionerar när man har infektioner i kroppen heller 🙂

Ralktad
0

#2 Menade absolut inget elakt mot dig, det kan lätt misstolkas det jag skriver 🤐