Bichon havanais
Hej! Jag har blivit förtjust i hundrasen bichon havanais (skulle vilja ha en sån). Jag har läst om rasen men skulle gärna vilja veta mer. Så om du vet något så skulle det vara kul om du vill berätta det!:-) Visa också gärna bilder på era havanaiser.
Välkommen in på bichon.ifokus.se där är vi flera havanaisägare :) Jag berättar gärna lite mer om rasen såfort jag loggar in på datorn. Skriver från mobilen nu.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Okej, tack!:-)
Ingen som vet något?…
Berätta då! Om du vill. Vad söt willjam är!;-)
Ingen?
De jag träffat har vart riktigt tråkiga hundar. Som vägrar lyssna och inte alls lekfulla, väldigt självständiga och gillar inte att vara med. Tråkigt nog :/
Nu tror jag absolut inte att själva rasen är sån men de individer jag träffat och hört om har vart såna.. :/
Okej, synd…
Har jättebra erfarenheter av den rasen. Pigg, glad, kontaktsökande, busig. Aktiva ute, lugna inne. Konstigt att jag och _annaH har så oerhört olika erfarenhet av dem…
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Ja, kul att höra. Om du vill får du gärna skriva mer:-)
Har inte så mycket mer att tillägga, tyvärr. Har inte haft någon själv, utan det är bara mitt allmänna intryck av rasen utifrån de individer jag själv har träffat.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Okej, tack ändå;-)
Tack! Söt;-)
Jag har en havanais. Världens goaste hund.
Älskar att mysa, väldigt familjekär och vill ha familjen samlad.
Lättlärd med lite motivation, men har också en egen vilja och tycker hon något är tråkigt så tvärvägrar hon. Bra av och på "knapp", är lugn inomhus, men när vi är i skogen är det full fart. Älskar att hänga med på allt och bli överlycklig när vi ska någonstans.
Vi håller henne kortklippt, känns enklast då vi är mycket i skogen och hon trivs mycket bättre i kort päls.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Det låter jätte bra!