Smått godis gärna kyckling
Hej:) jag ska på första valpkursen om någon vecka och jag skulle vilja ha tips på hundgodis gärna kyckling då min valp verkar tycka att det är godast.
Jag har planet pet men det är stora fyrkanter som är torkade och jag tycker att det är svårt att bryta sönder för att det blir bara massa smul
Jag skulle vilja ha väldigt smått godis med smak av kyckling, någon som har tips på väldigt smått godis?
KATTGODIS!
Planet pet har små påsar med kycklingkuber för katt (http://animail.se/planet-pet-cat-chicken-fillet-chip-50-g.html). När Fidel var liten delade jag dessa i ännu mindre bitar.
Annars gillar jag kyckling"strips" av denna typ. http://animail.se/ontario-cat-snack-soft-chicken-jerky-70-g.html
Man får kolla lite på innehållsförteckningen och se, dessa i länken innehöll salt. Onödigt, men å andra sidan i så små mängder att det knappast skadar. Men när det gäller småskaligt godis är kattgodis definitivt att gå på. Köper du 100% naturligt spelar det ju ingen roll vilket djur det är gjort för.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Kokt kyckling i tärningar? :) Billigt och brukar bli sjuuuukt populärt.
Annars finns den typen av produkt som #1 skriver om även i filéer, såna köper jag och klipper själv i småbitar.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tack för tipsen:) tänk att jag inte tänkte på kattgodis:)
Annars är det lätt att torka kyckling själv och göra små bitar :)
aa men nu är jag lite bekväm eller lat av mig så jag köper godis ist :)
Koka kyclingfilé bitar och klipp i lagom bitar, frys in i träningsportioner.
-
Till kurser brukar dom vilja att man verkligen har riktigt gott godis med sig och inte då torra tråkiga bitar.
Korv, kokt kyckling osv är mycket bättre om du ska få en valp att vara mer intresserad av dig än allting annat. Några minuter kan man offra sig för att fixa gott träningsgodis för kursstunderna😉
min valp kan hålla på hur länge som helst bara hon får den torra kycklingen så jag tror inte att det blir något problem. Hon har aldrig smakat något annat än hennes torrfoder så hon vet nog inte att det finns godare;P
Hur länge håller den kokta kycklingen? Lite svårt att veta exakt hur mycket som går åt på ett agilitypass eller nått. :-)
#9 Jag brukar torka, då håller de ett tag :)
#10 i ugn? Hur länge? Helt hårda? Är det fortfarande lika populärt hos hunden?
Katt-torrfoder! Små bitar, bra belöningsstorlek för en valp, nyttigt och väldigt enkelt att ta med. :) Och, hundarna ÄLSKAR kattmat!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#12 Haha ja det är sant XP
#11 Yes i ugnen, 50-75 grader över natten med en lite glipa så fukten kommer ut.
Mina älskar det! Vill inte ge dem färdig godis eftersom de finns massa extra ämnen osv i som jag inte vill ge, har gjort en beskrivning på hur man gör godis själv på bloggen, kik där om du inte förstod min förklaring här :p
http://yippoandnico.blogg.se/2013/august/nyttigt-och-billigt-hundgodis.html
#14 tack så jätte mycket :-) Ska det förvaras i kylskåp? Hur länge håller det? Hur vet man när det blir gammalt? :-)
#15 Jag har förvarat i rumstemperatur :) De håller ett bra tag, beroende på om de är helt torkat och hur varmt de är ute. Man känner på lukten om de är gammalt ;) Går inte att missa :P
Nu ville jag inte veta hur man gör eget godis, jag vill veta vart jag kan köpa färdigt, Gör en egen tråd om du vill veta :)
#16 tack. Ska fixa imorgon :-)
8 lite roligt att du säger att din valp inte smakat på något annat :) Jag var på kurs och hade med mig 2 olika godisar ett var köpt godis smalare köttpinnar och sen egen gjord levergodis. Det var 6 hundar på kursen alla var mycket intreserade av mig o ansåg jag var ju den bästa av alla ägare. Så jag kan varmt rek att man har godis som luktar gott med :) Jag köper inte ofta godis då jag tycker det är enkelt att göra eget dessutom vet jag vad dom får i sig. Kyckling kan jag bara koka o sen klipper jag det i bitar. Torka det i ugnen som Bolten nämde smidigt enkelt och gott.
Vad jag menar med jag vet vad dom får i sig är så att ofta är det itne svenskt kött i godis utan det görs utomlans där djurhållningen är mindre bra.
#16 ska dom vara helt hårda?