Regntäcke eller inte?
Har länge funderat nu på att köpa ett regntäcke till min Rottweiler-tik, men är lite osäker då det kanske inte ens behövs. Vi går långa promenader, speciellt när det regnar så hennes päls blir rätt så blöt och hon brukar bli ganska så kall efter att vi kommit hem från promenaden. Vad tycker ni? Regntäcke eller inte? Om svaret är ja, har ni något tips på ett bra? 🙂
jag hade köpt det, jag skulle ha dåligt samvete över att ha låtit min hund frysa och bli kall.. Sen vet jag inte om det är en hälsorisk eller vad man ska kalla det. Hurrta brukar ha bra grejjer men på tok för dyrt:/ men har du en tjock plånbok så är det juh värt det:)
Jag tycker regntäcke är toppen! Själv bor jag i en liten lägenhet så den stora fördelen jag ser att jag inte får in en genomblöt hund i lägenheten efter en regnig promenad. Sen är min hund också frusen av sig och hon brukar vara motvillig till längre promenader i kallt höstregn men med täcke går det bättre.
Jag ska köpa ett nytt nu eftersom hon är fullvuxen och tänkte faktiskt köpa det på Rusta av alla ställen. Hade ett därifrån förut som hon växt ur och det var toppen! Billigt, vattentätt och flisfodrat med en krage. Har en kompis som har ett likadant till sin golden retriver så det finns även för större hundar.
Sen finns det säkert bättre men dyrare men jag tyckte det funkade :)
Länkar till det
http://www.rusta.se/regnkappa-35cm-fleecefode-p75601106.aspx
Rekommenderar också Hurtta och tycker absolut du ska ha regntäcke på! Jag har regntäcke på mina även på sommaren när de regnar (ofodrat) och värmetäcke på vintern. Mina har i princip lika lång päls som rottis =)
Hurrta har snygga och bra grejer ;) Hade jag inte varit student hade jag också satsat på det! Funderar dock på ett vintertäcke från det märket nu när hon är färdigväxt då hon är extremt frusen när det börjar bli några minusgrader.
#5 Då blir det till att köpa ett Hurrta regntäcke + värmetäcke! Tack så mycket för svar! - En sak till bara, har de en egen online-shop? Verkar inte kunna köpa någonting på deras hemsida: http://www.hurttacollection.com/sv/ ? 😮
#6 Ja verkligen!! :D
Har också en rottis!
Har regntäcke till henne och tycker absolut det är värt det. Inte minst för hunden men även för dig, mycket lättare att ta in en torr hund i huset än en dyngsur ;) Det brukar även vara uppskattat av hunden då dom, som du säger, inte blir så kalla!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag har regntäcke på mina två, den ena för att han stör sig på regnet som rinner i hans korta päls (amstaff) så han vägrar gå ut utan täcke och den andra är för min egen lathetsskull ibland då hon har mycket päls (bearded collie) 😉
Jag är en såndär hurtta nörd, jag kör alltid på hurtta och jag rekomenderar alltid hurtta 😇
// Lise
When nothing goes right, go left!
#10 Haha en envis en alltså! 😉 Jo då förstår jag, kan vara lite drygt att stå och torka hundens päls efter en regnig promenad (speciellt långhåriga :p )
- Det låter bra! De verkar ha riktiga kvalité -produkter, märks väl om jag blir en ''hurrta nörd'' jag också efter att ha köpt lite saker därifrån! 👍
Jag skulle ta regntäcke, vilken hund jag än haft! Min hund gillar inte direkt regn, han tittar på mig som om jag var dum i huvet "du tror verkligen att jag ska gå ut i detta vädret!? No way!!" Haha :P Jag har det mest för att han ska få kunna gå runt i hela huset så fort som möjligt, för sålänge får han vara på sitt rum. ;) Fryser han trots regntäcke så sätter jag på hans hemma gjorda fleece täcke, det älskar han :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#11 Det kan man lugnt säga 😂
// Lise
When nothing goes right, go left!
Tycker det låter bra att ha ett täcke på hunden så den slipper bli nerkyld. Det finns många olika märken så jag rek faktist att man tar sig en titt i olika butiker och även provar ut ett. Jag har hurttaoverall på ena men den satt dåligt på andra så stirra inte helt blind på ett märke ;)
#12 Okej, tack för ditt svar! Haha, många hundar som inte är så förtjusta i regn 😃! Tur att min tjej älskar allt som har med vatten att göra -då jag är en person som mer än gärna är ute i regnet 🤪 Men såklart vill jag inte att hon ska bli blöt och frysa, så det blir regnjacka + regntäcke! 😉
#14 Självklart finns det många märken och jag kommer absolut att testa olika, men hittills efter att ha suttit och läst/tittat på olika så faller just Hurrta mig mest i smaken och tror att hon skulle passa riktigt bra i en sådan också! Vi får se helt enkelt vilken det blir! 👍
- Tack så mycket för ditt svar!😉
Vi använder Hurtta "regnhalare" =) Och på vintern värmetäcke när det behövs, dock inte under jakt 😂
http://www.haromi.se/friluftsoverallhurttaoutdoorsvattentat-pi-359.html