Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 761 ggr
jen
0

käkar hästskit

våra vovvar är helt nippriga på att springa till stallet och äta hästbajs.

kan det vara så att det är brist på nått då, eller dags att avmaska?

gör era vovvar så?

de äter mycket gräs också, men spyr inte.

gejsa
0

Jo då, och rester när hovslagaren varit här. Men akta dig när du avmaskat om dom går och äter hästskit då. Dom kan dö eller blir riktigt sjuka då. Det är rester av avmaskningsmedel i bajset då.

jen
0

ja, nu när Wambezi hade fått Finadyne var jag noga med att gömma hans bajs ifall de skulle få i sig det.

men att de gör så, behöver alltså inte vara att de behöver avmaskas eller nått annat fel?

gejsa
0

Dom gillar att äta det.

Lotta
0

Min schäfer var helt galen i det, jag hade kunnat använt det som godis åt henne så hade hon gjort precis vad som helst =)

Zebben
0

#4 Härligt att ha i fickan en kall vinterdag när man tränar hund. Skrattande Det perfekta hundgodiset. Smakar bra för hunden och värmer matte.

gejsa
0

Haha zebben exakt! Att vi inte har tänkt på det. Herregud man kan ju ta patent på detta och börja sälja. Vi har hur mycket som helst här hemma. Det är ju kanske guld som man förvandla det till. I stället för att betala för att bli av med det ju. *fniss*

Malin-A
0

haha ska ni bli hästbajsförsäljare nu =D

gejsa
0

Japp! Det kan man nog tjäna mycket pengar på. hihi

jen
0

haha! hästbajsförsäljare!!!

kanske skulle ha det i olika former?

torkat,färskt eller pressat

elena
0

Frusna hästskitar är oxå populärt för hundar har jag förstått. De kan man gnaga länge på.Skrattande

gejsa
0

Ja, det vore väl inte så dumt? *fniss*

lena1
0

fast här vill jag lägga in en liten varning, för en del hundar tål inte hästens avmasknings medel,collien som jag har kan dö av ivomec som hästarna oftast får.

Alex
0

#12 Det sa ju gejsa i #1. :)

Tror aldrig jag har träffat en hund som inte äter hästbajs när de har tillgång till det.. Smaskens ju ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Hihi det tål att upprepas ändå ang avmaskningen. :)

Lotta
0

Att jag inte tänkte på det då…det är ju flera år sedan Fundersam

Då hade jag ju lätt kunnat köpt hund ställning åt dig Nicki Oskyldig

SaraC
0

Min har aldrig varit intresserad av att äta något bajs, varken hästars eller nåt annat ;) Så han är väl ett undantag! Däremot gillar han att slicka på kissfläckar..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lotta
0

Jamen det kan man väl också ta patent på ;)

Alex
0

Hahahahaha ha med kiss i fickan när man tränar? XD

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

i en flaska så klart…och så ger man en slurk när dom är duktig ;)

gejsa
0

Ucsh vad äckligt! :)

Lotta
0

Hehe tycker du ja Oskyldig

gejsa
0

Ja, iaf att ha kiss i en flaska. :) Hästbajs är man ju mer van vid sas. Hanterar man ju varenda dag. :)

Alex
0

Äh, har man det i en flaska är det ju ingen sport. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Nehej, hur skulle man ha det då menar du. Fundersam

Alex
0

I fickan? ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

fotoc
0

Tur vi inte har hästbajs i trädgården(kanske för vi inte har häst) men min vovve äter mördarsniglar och rullar sig i dem jag lovar det luktar vedervärdigt.

gejsa
0

Ska du ha kiss i fickan???? Hur då?

jen
0

hmm, kaninbajsarna är också smaskiga har jag märkt.

lättare att bära med sig dom! för det är ju inte lika kletiga "hehe"

(snacka om skit-snack)

gejsa
0

Dom är inte mina hundar lika intresserde av. Ja, skitsnack i allra  högsta grad. *asg*

fotoc
0

kaninbajs har vi massor(två kaniner) Var gäng Enzo kissar ute ger jag honom en kaninbajs och säger duktigCool Evigt tvättande av mina händer bara

Alex
0

#27 Kiss i fickan bara.. ^^ Så får hunden slicka när den är duktig. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Usch snuskisar. :)

Alex
0

Rådjursbajs borde ju funka också.. Tycker Mexx om i alla fall ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Ja, det är ju lite torrare än hästbajs. hihi

Alex
0

Fy vilken skittråd det blev :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Nu skulle min mamma varit med hon skrattade jämt för syrran och jag hamnade jämt i skitprat av nån anledning, slutade alltid att vi låg i en hög på golvet och skrattade =)

Men om man ska ha kisset i fickan kan man ju först fodra fickan med en plastpåse…bra idé va, den ska jag ta patent på ;)

Åhhh olika bajskorvar kan ju bli en riktig hitt vet ja…olika smak för olika uppgifter, skitsmart idé *ASG*

LiLi
0

Fårskit är läckert, tycker Hanna. Och förr åt hon också gärna från katternas sandlåda.

Inte så kul när hon sedan vill ge en puss.Räcka ut tungan

Lotta
0

Bläää skitäckligt….känner stanken enda hit Förvånad

lena1
0

snodden har heller aldrig varit intresserad av skit, och det har varit skönt tycker jag ;-)

Alex
0

#37 Ah där sa du nåt.. Fårskit. Är också gott, om man nu har tid att äta vilket Mexx oftast inte har i en fårhage eftersom han är mer intresserad av att få valla… ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

LiLi
0

#38 Ja, fy…    tur att hon lade av med kattskiten.

Lotta
0

Usch Skorpan sprang här ute i landena och åt sig proppmätt innan vi bott in oss oss här…katterna hade tydligen haft bajslåda här *urk*

gejsa
0

Ja, katt skit älskar många hundar. Har tiken nu hon går gärna ner och äter upp. Helst om det är riktigt löst. burr.

Kom på min schäfer när hon hade ställt sig med sina framtassar i kattlådan. Vi har en stor scanlåda. smaskigt. näää

Lotta
0

Hahaha jag minns när Jonny hade sin schäfer och jag hade min katt Smulan…Ronja smög alltid till kattens låda för att stjäla lite bajs, och kom Jonny på henne så spottade hon ut bajset på hallmattan…vilken bannat ofräsch byracka Skrattande

gejsa
0

Usch ja, så gjorde min Ida med. Spottade ut det alltså. Så kattsanden flög också. Jag minns att det knastrade i tänderna av sanden. bläää

gejsa
0

En gång försöket Ida svälja en hel råtta som katterna hade dödat och lämnat.

Hon hade svalt den efter tredje tugget men jag skrek så hon spottade upp den och stack iväg. Kvar låg råttan på gräset.

Fy va snuskigt.

Lotta
0

Yaaaaack sånt snusk…kan inte fatta att dom är sååå snuskiga, lika när dom rullar sig i äckelpeckel. Skorpan måste ha rullat sig i fiskrens (gammalt) Det luktade rena rama döden av henne, och innan jag fick henne i badkaret trodde jag att jag skulle spy tarmarna ut mig *urk*

Malin-A
0

Lusse smakar gärna på en bit kattbajs när han e sugen.. =)

gejsa
0

ja, usch jag förstår inte varför dom vill äta så snusk. Dom som får så god mat i sina rena skålar. Suck!

Lotta
0

Ja inte är dom gormeer iaf…snusburkar är vad dom är ;)

Kattbajs verkar stå högt i kurs hos dom…kanske man skulle börja sälja till andra hundägare Fundersam

Malin-A
0

mmm ja d e äckligt, men tydligen inte i deras ögon…

gejsa
0

snusburkar! hihihi

jen
0

hundar är ena riktiga snuskpellar egentligen….

Liss
0

ecko hatar sin egen skit iaf:P sköönt de.. hehe. När jag slängde i trapphuset jämt så gick han alltid på andra sidan av mig än där jag hade påsen hängande. Lukta ju äckligt ju:P
Men harskit är mums.. och kattskit me. Fick stänga dörren förut när ecko var liten, till kattlådorna. Men nu har han slutat iaf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

kerstinjoh
0

"Råttan" äter kattskit!!!SkrattandeHemlisFast jag säger inte vems råttan är!

Lotta
0

Jag vet, jag vet *räcker upp handen*