Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 2179 ggr
HokusPokusLisa
0

Tips på godis och tugg!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har en Pumi på 6månader och när jag var och klippte henne senast fick jag höra flera "skräck" historier om Hundgodis- Frolic- egen gjorda blodpudding godis och även hundben!

http://www.cutiepiepolly.se/2013/07/farliga-tuggben.html

Så då är min fråga till er jag slängde hundbenen här hemma och ersatte med märgben, och hundgodiset där står jag still.. Jag har hela tiden gett hennes vanliga foder-kulor, men ibland behöver man även något "extra" gott!  Sedan vill jag inte att alla mina studie pengar går åt dyrt dyrt hundgodis.. 
Tips på bra hundgodis? för bra pris.
Även bra hundtugg!!!

Sugar Mist
1

Koka kycklingfilé(sådana där grytbitar) och klipp i lagom bitar. frys sedan in i träningsportionsbitar.

-

HokusPokusLisa
0

Tack så mycket #1 - Ska testa det!
Fler tips?

mikkan01
1

Torka lite vad som helst egentligen. Brukar torka blodpudding, kycklinglever, hjärta, kyckling över huvud taget. 🙂
Annars tycker jag att planet pet gör bra hundgodis.

~mikkan

Mapel
0

TS, vad skulle vara fel med de egengjorda blodpuddning godisarna? Ger ju det till min lilla så blir ju lite orolig.

HokusPokusLisa
0

Mapel - #3 & #4.
Det med kycklinglever, hjärta låter ju toppen jag måste verkligen börja med det!!! Låter super!

Sedan med torkad blodpudding- som både jag och min mamma trodde var super visades det sig att det både innehöll lök som jag förstått det förstör levern?!.. Sedan tror jag det var salt också…

Lilllens
0

Blodpudding innehåller massa onödiga saker som inte är optimalt att ge en hund. Men torka kyckling i ugn, billigt och nyttigt :) Söta öron vovven har!

Fenix_Chicci
0

Torka kött i små bitar i ugnen, eller bara koka och klippa i små bitar och ha i frysen och ta fram vid träningsdags. Går ju även med rått kött såklart men det blir nog lite väl kladdigt. 

När jag är lat kör jag på antingen något torrfoder, tex. Ziwi Peak eller Acanas kattmat. Kattmaten är super, spannmålsfri och i lagom små godisbitar och mina hundar som annars är kräsna på godis älskar dem. Eller så köper jag Let´s Bites eller Planet Pets torkade ankkött och klipper i små bitar. De med torkat kött kostar dock en del. 

Måste även vara lite tråkig och varna för märgben, är många hundar som bitit sönder tänderna på dem just för att de är stenhårda. 
Skulle hellre rekommendera råa revben och nackar från olika djur att tugga på. Men om hunden äter upp hela benen, tänk på att inte ge för mycket då det kan bli förstoppning.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Mapel
0

#5 fast nu skrev du ju faktiskt egengjord blodpudding. Den köpta är givetvis inte bra, innehåller bara en massa skit. Vi gör vår egen blodpudding med enbart mjöl och blod, det var därför jag blev så förvånad när du skrev att egengjord blidpudding skulle vara dåligt. Men ja, köpt blidpudding är dåligt. Men du kan göra din egen genom att köpa blod(finns på tex citygross, säkert på flera andra lite större mataffärer) blanda med lite mjöl(helst nått grövre, eller inte vete då vete inte är det bästa) sen bara ut på en plåt och grädda typ 10 min. Blir perfekta iinte kladdiga men fortfarande mjuka o h fasta bitar!

russin
0

Klipp färska kycklinghjärtan i 3-4 bitar och torka i ugnen🙂

Grishjärtan går bäst hem hos mina, men alla hjärtan är goda enligt dom (och katten). Små hjärtan går dock snabbast att torka.

dogg
0

Hej, som sagt torkat kött i alla former och tänk på tex animail, hemfoder de som säljer på nätet, det kommer ofta 100 kr rabatt och om du dessutom köper så att du kommer över 500 kr är frakten gratis. De har ofta någon av de rena produkterna på rea, leta efter torkat kött utan tillsatser tex pet planet lets bite. Om du inte har råd att köpa på dig ett lager själv är det säkert lätt att hitta någon att beställa ihop med. Se upp för överskottsbolagets torkade kött till hundar tex kyckling, innehåller sorbitol vilket jag aldrig skulle ge till någon hund.

[fabienne]
0

Planet pet kommer från Kina så det skulle jag inte ge av flera olika anledningar. Däremot brukar det nästan alltid finnas något kött som är nedsatt i mataffärerna som man kan köpa billigt och torka i ugnen. Eller koka. :)

dogg
0

Det visste jag inte försöker läsa på förpackningarna, köper framför allt Pommys som ska vara svenskt men svårt att hitta det billigt tyvärr!