Tips på schampo & balsam
Behöver tips på bra schampo & balsam.
Något som rengör ordentligt då pälsen är vit!
Får gärna lukta gott ;)
Jag har en ljus hund och använder samma schampo som jag själv använder någongång ibland, är nog inte så imponerad av de hundschampon som finns att köpas här, så jag använder ett "människoschampo" till hunden som har väldigt litet innehåll och inte innehåller något skadligt för hunden, Neutrals schampo, han blir riktigt ren och fin i pälsen av det.
Jag gillar espree, luktar gott och finns många olika sorter till olika pälsar. Väldigt drygt också. Jag badar min hund varannan vecka eller en gång i månaden och en flaska schampo räcker ett år ungefär så det är helt klart prisvärt. Tror dom har schampo för vita pälsar också :)
Mvh Linn
Det allra bästa schampo jag någonsin provat är PROB schampot. Tyvärr luktar det tjära, men rengör verkligen och samtidigt ger en bra päls efter. På ett dygn har mina hundar efter badet fått tillbaka sin hårda päls.
Dom har även ett aloe vera schampo som luktar godare, men tjärschampot är ändå snäppet bättre🙂
Jag har provat Espree i flera omgångar under åren dom funnits, men har aldrig fastnat för det. Tycker hundarna ser smutsiga ut mycket snabbare efter jag använt det🤐
Som #2 har vi Espree. Vi köpte det när vi köpte hunden för två och ett halvt år sen och det är väldigt drygt. Vi har inte använt en tredjedel än. Risken är väl att det blir för gammalt istället för att det tar slut. Nu tvättar inte vi vår hund med schampo om hon inte rullar sig i något olämpligt så det är ju ett skäl till att det inte går åt så mycket. Luktar gott gör det men hade jag köpt något nu hade det blivit oparfymerat (om det finns).
Jag gillar isle of dogs. Toppenbra!
Jag gillar Espree eftersom det är ett av få hundschampon där jag inte får torra händer och utslag efter att jag schamponerat hunden. Tänker att det antagligen också då är mildare mot min hunds hud. Också det enda schampot som han inte får klåda i huden av.
Sen badar jag honom (med schampo och balsam) endast om han rullat sig i något konstigt (annars max 2 ggr per år, en gång innan jul och en gång när all slask är borta). Funkar fint för oss! :)
Bio groom har jag till min vita puffpojke :) han blir superfin och ren efter två omgångar med schampo. Första gången tar jag tassar, ben och andra extra smutsiga områden innan jag tar en lättare många över hela hunden. Schampot fungerar även fin fint på våra två stora blandraser :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Jag använder människoschampoo, Såklart från Garant. Det är parfymfritt, milt och dessutom klimatkompenserat. Fungerar toppen! Schamponerar honom bara om det behövs, dvs när han har något äckligt i pälsen. Nu senast badade jag hela hunden när han fick ett äckligt infekterat sår som hade kladdat mycket.
Använder bara balsam i svansen där all päls består av underull och därför är mycket svårare att karda ut än resten av kroppen. Då använder jag Såklart balsam, också oparfymerat.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Espree! Naturliga produkter och får pälsen riktigt ren och fin.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Använder Espree och är nöjd.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar

Espree. Det luktar så gott.
>>>Malum domesticum<<<
Espree rainforest, luktar jätte gott och pälsen blir jätte fin (jag har bichon havanais som badas ofta) och det håller sig länge glansen i pälsen.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se