Översocial? xD
Hur gör jag med min Njuffe hane? Han verkar vara lite "översocial" xD Nää men när man är ute på promenad så vill han fram och hälsa på varenda hund, och man vet ju aldrig hur den andra hunden skulle reagera på honom, så det bästa är ju om han inte bryr sig om dom, men hur gör jag? Han är ju så otroligt tung att han kan dra iväg med mig hur lätt som helst x) Tips?
Sån är min Quila också, jätteglad i allt och alla.
Försöker få henne att fatta att hon inte bara kan rusa fram till andra hundar hur som helst, och är noga med att hon bara får hälsa när jag ger tillåtelse.
Alltså, jag låter henne inte gå fram till någon annan okänd hund bara för att hon vill..
Vår schäfer/ new foundland blandning blir helt galen då han ser andra hundar, han bara måååste fram. Är ganska jobbigt då vi nu bestämt att han inte skla få hälsa alls. Måste få bort det beteendet,.
träning och åter träning mina kära vänner :-)))(skoja), men det är faktiskt det som gäller,linförigheten är viktig bland annat, och träffar man någon med hund, så är det jättebra att stanna upp och sätta hunden ner,småprata med ägaren,och gå sedan därifrån utan att dom får ens nosa på varandra…..
Hm.. :P Jaa, det är väl bara att ta ett stadigt tag om kopplet då xD

Försök avleda din hunds intresse för den andra hunden med nått som är ännu intressantare tex godis eller leksak
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5 Han är inte så intresserad av annat än hundar :P Så det kan bli ett problem xD Men kanske något gott kan hjälpa ^^ Får försöka :) Tack för tipset :)

Vet inte många hundar som kan motstå kokt/torkad lever tex
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det är det som är poängen - att få hunden uppmärksam på DIG istället för på den andra hunden och tycka DU är roligare! :) Mycket lättare att träna på det än att stå och hålla emot i kopplet ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#8 Haha Jaa det kan jag tänka mig ;)