God morgon :) 21/8
Godmorgon alla fina hundägare (och alla andra) hoppas ni kommer att få en fin dag ☀️ Vad ska ni hitta på idag? 🙂
Själv är det första dagen i skolan för mig, men ska inte dit förs vid 15, så vi hinner med en skogspromenad där jag tänkte lägga ut något godisspår, och bara gå runt lite. Måste trötta ut honom för idag ska han vara ensam på riktigt för första gången :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Lycka till! :) Själv ska jag nog ut och hälsa på en farbror jag känner…. han brukar bli så glad när man hälsar på :)
Morgon Sandra! 😃
Åh, spännande! Lycka till, det kommer nog gå hur bra som helst! 🙂
Och ha en bra första dag i skolan!
Själv ska jag fixa mig, ta en lite längre promenad med Molly vid 13 och sedan kommer pojkvännen hit för övernattning vid 14-tiden. Sen ska jag nog tvinga ut han på en promenad med oss.. Molly måste få röra på sig känner jag. Sedan blir det bara en lugn onsdag.. Molly ska nog få köttben ikväll för jag var så smart och delade upp maten för lite i portionspåsarna så hon kommer ju inte vara mätt direkt. 🤪
Nå väl.. hoppas alla får en trevlig dag!! ☀️🙂
Godmorgon! :) Jag ska till veterinären kl 14 med min ''lilla'' tjej på 9 månader :) Efter det så blir det en lååång promenad + lite träning ute i det fina vädret om hon är piggare :)
Lycka till i skolan och lycka till, till din hund! :D
God morgon!
Idag ska jag iväg med massa torrfoder till hundstallet, då det bara står här hemma och går ut i datum annars - Fidel äter ju barf numera.
Sedan ska vi iväg till en stor, trevlig, "ny" hundrastgård vi hittat och hänga lite. Ska bli riktigt trevligt. Med lite tur kommer vi även få in lite ensamträning däremellan, lite beroende på hur lång tid allt tar.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Första dagen i skolan här med, ska inte vara där förrän vid 14.00 dock.
Just nu ligger vi fortfarande i sängen, ska väl pallra mig upp snart och rasta och mata hundar.
Sen blir det inte så mycket mer förrän jag kommer hem igen, vad vi hittar på vet jag inte än men något skoj blir det nog!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Godmorgon!
Idag ska Dexter hjälpa mig hos kaninerna, vilket han tycker om!
Sen ska vi gå på promenad, kasta lite boll på gräsmattan och mysa ner oss i sängen. Kanske åker o hälsar på min fina vän och träffar deras nya boxer valp =)
Lycka till alla som börjar skolan idag 🙂
Jag ska försöka städa lite här hemma tänkte jag, sedan så ska jag och hundarna (och kanske katten, för hon brukar hänga på) ta en tur ut i skogen och kika efter svamp 😛 Har svamp här hemma som jag ska göra en kantarellpaj av ikväll. Gott!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Idag får hundarna nöja sig med något enkelt, kanske lite agility i trädgården. Vi väntar gäster i två omgångar, först mina föräldrar och sedan två vänner till oss. Det är ett väldans spring här hos oss sedan vår son föddes, alla vill träffa honom - vilket såklart är jättekul. Det är bra att hundarna också älskar besök.
#9 Nämen grattis till nytillskottet, så liten och söt! Går allt bra med hundar och bebis? 😍
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Idag är det dag nr 3 med vår lilla valp! Han sov hela natten utan att kissa eller bajsa inne, så det firas! Om en stund ska vi ut och sitta på gräsmattan ett tag och bara busa och undersöka och så blir det nog lite mys i soffan, om han kan slappna tillräckligt länge för att mysa, haha. :D
Första dagen som inskriven på arbetsförmedlingen och därmed officiellt arbetslös. ☔️
Samma med min pojkvän, så jag har i alla fall sällskap ;)
#10 Tack så mycket! Ja, det går jättebra. De "tyckte om" honom från första stund. Så fort vi kom hem med honom och de fick träffa honom lugnade de ner sig och gick försiktigt fram till honom. De kan komma inrusande från trädgården, helt busiga, men så fort de närmar sig honom saktar de ner och tar det försiktigt.
Båda två kommer ibland och putsar honom lite försiktigt. Och när vi kommer hem med bilen väntar Skade vid bildörren så att vi ska öppna och hon kan titta så att han är med. I början gick Skade och kikade över kanten på vagnen och Tyri svassade nedanför (hon når inte upp) så fort han gjorde ett ljud men nu har de börjat vänja sig, men om vi är i badrummet och byter blöja (Billy skriker nästan alltid då) så kommer hundarna och tittar in i dörröppningen, som för att kolla vad vi håller på med med Billy.
#9, #13 Men å ❤️ Så kul att höra att allt går så bra!
#14 Ja, det är skönt att vi inte behöver oroa oss för hur hundarna tar det. Fast det trodde vi inte heller, de är alltid så duktiga och snälla, även om de är riktigt busiga också. Men de har aldrig träffat ett så litet barn tidigare, så man vet ju aldrig säkert. Men vi låter dem aldrig gå omkring för nära honom, om vi har honom i soffan eller på en filt på golvet så får hundarna hålla sig på lite avstånd, för jag litar inte på att de inte är klumpiga!
Go middag! Idag tog jag och Dimma en rejäl sovmorgon, himla skönt! sen blev det en liten promenad innan jag for till jobbet. Jobbade bara i 4h så dimma var hemma själv, håller på att försöka vänja henne att vara ensam nu när hon inte har någon hundkompis att vara med på dagarna. Det går över förväntan faktiskt, förut var det omöjligt att lämna henne ensam utan Nelly eller annan hundkompis men nu har hon börjat vänja sig att Nelly inte finns kvar så nu går det ganska bra. Men oftast jobbar jag ju längre pass och då får hon vara hela eller halva passet hos syster och hennes hund. Skönt att kunna lämna henne någon timme utan att behöva ha hundvakt dock!
vid 18-tiden kommer kompisens hund hit då ska vi underhålla henne medan hennes matte ska ut och äta middag med släkten, sen kommer nog matte hit och umgås också :) det blir lite av en vilodag. Vi laddar inför morgondagens viltspår! Dimma gick sitt första viltspår i måndags och hon tyckte det var såå kul och hon var jätteduktig! Men nu måste vi nog ut och ta en promenad så vi hinner röra på oss lite iaf innan Elsa kommer :)
#9 Grattis till nya familjemedlemmen, han var då en riktig liten sötnos!

Skulle lämna sängen senast 8, klarade det inte, men väl 8.30…
Upp, släppa ut Vittra, göra hundmat, mata 3 innehundar (fast Cora skulle inte äta, så hon slapp), egen frukost och läsa lite. Sen släppte jag Vidar, Vittra, Skade och Drífa i rasthägnet, matade hönsen och kaninungarna. Sen tar jag ut Vidar, och släpper ut Ingrid, Fenja och Bestla till de andra i hägnet, och låter dem härja medan jag mockar kaninburar och plockar grönt åt kaninerna.
Stänger in tjejerna med frukost, släpper ut Cora, Ego och Ubbe i hägnet, pussas lite med dem, går in och städar lite musburar. När det är klart, ut igen, nu får grabbarna frukost, och jag tar Vidar och Ingrid i flexil, Vittra lös. Blev 3,5 km skogsprommis, inte så bra, men det blev en i alla fall. Igår hann vi med 6 km, bättre, men då blev ingen annan nytta gjord istället.
Väl hemma fick Piro och Gjöa frukost och får spendera hela dagen i rasthägnet med gamla Cora. In och äta lunch, byta om och dra till Draghundcenter. Vidar och Vittra sover nöjda, hälsar på kunder, jag jobbar.
Lovade in en praktikant idag, bestäms väl under veckan dagar och tider.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#16 Tack så mycket! :)
#17 Vilken dag! Jag tror jag aldrig har hunnit med sådär mycket innan lunch!