Ensam hemma?
Hej! Jag/min familj har en hund (chinese crested dog) Och jag går ju i skolan och mina föräldrar jobbar och har ej möjlighet att ta med hunden. Han är ensam 5-6 timmar fem dagar i veckan och två av de så åker mamma/ pappa hem och går ut med honom. Vissa dagar blir det 4 timmar om jag/ min bror har sovmorgon eller slutar tidigt. Självklart tycker han inte om att vars ensam men det är inte då att han står och gnyr. Jag tycker inte om att han är ensam så länge även om det är okej enligt lagen. Vin har inte råd att ta in honom på hunddagis. Jag vill Inge sälja honom men funderar på om han inte har det bättre hos någon som inte lämnar honom mycket ensam? Jag ville bara ha någon annans åsikt eller några idéer om hur man kan lösa det då han inte blir ensam länge? (Vet inte om jag har det i rätt katigorie?)
En dagmatte, det kan vara billigare än dagis.
Eller kanske en pensionerad granne som vill ha lite sällskap? Låter inte som ni behöver hjälp 6-17 fem dagar i veckan. Var tydliga med det så är det lättare att hitta någon som är intresserad :)