Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 606 ggr
Hiro
0

Sporter för labbe?

Jag har ju en jaktlabbe som hyfsat många vet om nu men jag undrar vilka sporter som skulle passa förutom:
Apportering
Agility
Lydnad
Spår
Sök
Budföring
Rapport

Hon är säker i sig själv men ändå försiktig och inte flamsig då hon får en uppgift… Hon älskar att arbeta och springa är en av de saker hon tycker är roligast

Majken!
0

Om du hinner träna alla de sporterna har jag svårt att se behovet av något ytterligare? Vad är din hunds styrkor?

Sugar Mist
0

Freestyle, frisbee och flyball kan också passa.

-

htt
2

Rallylydnad!

VildaVittra
0

Dockjumping är jättekul! Antar att jycken är badgalen…vet inte varför. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kelin
0

Oh, hinner du med alla de sporterna? Satsa på det ni tycker är roligast istället ;)

[jahoda]
0

Håller du på med alla de sporterna eller vill du bara ha förslag på lite ovanligare aktiviteter?

Gillar hunden att springa kan ni prova drag, grymt kul och ger en vältränad hund vilket är en fördel inom andra grenar!

Hiro
0

#1 Jag har inte sagt att vi tränar de sporterna?
#2 Okej
#3 Trodde jag redan hade skrivit upp det haha men tackar
#4 Vad är det?
#5 Vi tränar inte alla?
#6 Jag vill bara få förslag på fler sporter som vi kanske skulle kunna pröva på. Vilken typ av drag syftar du på? Menar du typ drag som att dra mig på cykel eller skidor eller drag som med typ en liten pulka? :)

VildaVittra
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 Man springer (eller står still själv) med hunden ut på en brygga, slänger ut en apport och hunden ska hoppa så långt ut i vattnet som möjligt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hiro
0

#8 Jahaa jag visste inte vad det kallades! Hahha min vovve tycker inte om att hoppa från bryggor ännu men det kan vara något vi kan testa senare då hon är en fena i vattnet och hon är bra på att hämta saker :)

[jahoda]
0

#7 Jag tycker det är roligast att låta min hund dra mig på cykel eller skidor, det är hög fart och jag är mer delaktig. Dra pulka kan du också göra, men då ska du ha en kombisele som man kan fästa skacklar i. 

Man kan även låta hunden dra spark, släde, kickbike eller dra däck och kedjor (men då är en WP-sele lämpligare), det finns massor av variationer! :)

Mr_Si
0

sport och sport… du kan ju köra blodspår och träna den till eftersökshund men vet inte om det räknas som "sport", grymt bra aktivering iaf :)

Cahira
1

Uppletande av föremål är väl bästa aktiveringen och sysslan för en arbetande apporterande hund. Springa och leta föremål på fält, i ris och snår och liknande. :) Fast det är inte så mycket sport som en del av lydnaden. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hiro
0

#10 Okej, jag vågar inte låta henne dra cykeln i alla fall för jag är rädd att jag skall cykla över henne men tja pulka kanske skulle funka…
#11 Vi har planerat det då hon är säker på personspår :)
#12 Okej tack för tipset :)