Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1806 ggr
nlinds
9

Visa lite respekt !!!!

Här kommer ett aggro inlägg…

Som de flesta vet har jag en Chihuahua valp på 4 månader (plus 2 hundar till) samt att jag jobbar som dagmatte. Igår kväll fick jag hem en daghund som skall vara hos mig en vecka, världens goaste och gladaste Powderpuff tjej som inte heller är så gammal skulle tippa på.. kanske 6-7 månader (?) Iallafall. Så var jag ute och gick med min Chihuahua pojk och Puffen Indy på en kvälls promenix. När jag kommer in i trappuppgången (som har 2 dörrar, en på ena sidan och en på andra) Så kommer det 4 stora killar in på andra dörren som jag aldrig sett förut. Jag ställer mig åt sidan och håller in hundarna så att de kan gå förbi. Dels för att jag vill träna min lille till att inte gå fram och hälsa, och Indys ägare tränar också på att hunden inte ska gå fram till vem som helst (då hon är så glad i allt och alla). Då gör dom den VÄRSTA "hälsningen" man kan göra. Utan att fråga tränger dom in mig i ett hörn i trappuppgången och sträcker fram händerna i bågar över huvudet på hundarna ! Indy blev såklart skit glad och ska fram (men höll in henne), min lille pojk Boss, blev såklart LIVRÄDD och sprang runt mina ben och trasslade in sig. Trots detta fortsätter de att sträcka fram händerna och ska klappa. Jag blev skitförbannad och sa med bestämd röst "NEJ ! det är inte okej , fråga först !!!", till råga på allt så fattade dom inte svenska för fem öre, och bara hånflinade mot mig och försökte fånga upp hundarna i famnen. Jag skrek till ordentligt "NEJ!" och trängde mig ut (vilket inte var det lättaste när det står 4 män ivägen) därifrån och gick, Hörde hur dom skrek bakom mig "show a little respect bitch !" och jag skrek tillbaka " YOU should show a little respect towards the dogs, asshole !"
Jag var URsinnig !

Samt att: