Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 767 ggr
EmelieSofia
0

När är det dags att ge upp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hund på 10 år. Stor kille på 35 kg. Detta år har varit tufft för honom då han vart dödsjuk i höstas. Ingen kom fram till vad han hade för fel men vi fick i allafall reda på att hans hjärta är svagt och  att allt annat såg bra ut. Förutom bakbenen då. P.g.a hjärtat kan han inte sövas för röntgen och utan röntgen är det i princip omöjligt att få ut smärtstillande.

De senaste dagarna har han varit riktigt dålig. Väldigt svårt att hoppa upp i sängen och gå i trappan. Det har också gjort att han är väldigt nedstämd. Detta hände bara över någon dag! Hela sommaren har han hållit i gång hoppat, sprungit i trapp osv. utan problem. Så det kom som en chock i fredags att han hade så ont. Han fick en värktablett men det hjälpte inte direkt.

Jag har varit i kontakt med veterinären, men jag vet ju hur det är. Det är inte mycket de kan göra. Jag har beställt grönläppad mussla och vill prova på det innan jag ger upp. Det kanske krävs värktabletter med…

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är inte redo för det här!

[Tess86]
1

Vad tufft för dig! Jag tycker synd om både dig och din hund. 

Tyvärr finns det nog inte så många råd att ge. Rådgör med en veterinär som du tycker om och litar på, prova de metoder som känns rätt för dig och gå på din magkänsla. Om du tror att du kan hjälpa honom, prova. Men om du känner att det blir för mycket för honom, ja, det är bara du som kan ta beslutet. Det är du som känner honom bäst, som kan läsa av hur han mår och du som bryr dig mest om honom i hela världen.

[Iyen]
0

Ett beslut som alla hatar men som ändå måste tas.

Det är hemskt att ta bort en vän. Men kroppen orkar inte i all evighet.

Önskar dig lycka till

💔

[elmaek]
0

Styrkekramar i massor!!! 🌺🌺

Bara du vet vad som är bäst för din hund, så ta en tankeställare och kolla igenom alternativen. Kan han leva lite längre och må helt okej eller är det bättre för han att få somna in? Det är bara du som vet det helt enkelt.

Jag skickar många styrkekramar till dig!!! 🤗

Linn Hellström
0

Jag vet hur det känns!

Jag hade en hund som hade en sjukdom (epelepsi tror jag att det stavas)

Det var sjukt jobbigt att ta bort honom för jag var inte riktigt redo. Men jag gjorde det för hans skull. Så att han inte skulle behöva ha ont längre

Men efter en ungefär en månad så skaffade jag om min pojkvän en ny hund, som vi älskar!!! du kommer alltid att komma ihåg din hund!!! ´Men du kommer inte alltid att sörja!

tänk över vad som känns bäst… det är ditt beslut!!!! ❤️