Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 670 ggr
[Camia7]
0

finns hundklubbar?

Finns det hundklubbar? Som man kan åka till varje vecka och få hjälp med träning av tränare? Typ som med fotoklubbar eller hästskolor där läraren alltid är där och man kan alltid få hjälp varje vecka.. ? Det vore ju super om det fanns:)

[Cras]
0

ja det kallas för brukshundklubb (det är inte bara till för brukshundar, utan alla är välkomna). finns några få som kallar sig hundklubb också som oftast går under skk regi. :)

Det fungerar inte riktigt som en fotbollsklubb? tror jag? men det finns tränare/instruktörer på alla brukshundklubbar. Du kan anmäla dej till olika slags kurser, de flesta klubbar har öppenträningar som bara behövs ett medlemskap i klubben för att gå på varje vecka. 

jag rekomenderar att kika in på www.sbk.nu och kolla vart din närmaste lokalklubb finns och hälsa på där isf :)

Sugar Mist
0

Jag tror det är lite så att man kan få lite tips av instruktörer men vill man ha privat //hjälp// får man nog betala denne som finns på klubben. Det finns hundsällskap/hundklubbar och brukshundsklubbar man kan träna på, där brukar instruktörer träna.

-