Valpkö
Jag är så himla glad just nu för jag har fått underbara besked! Vi har kontaktat en uppfödare och står nu i "kön" till en valp! Går allt som vi hoppas kommer vi få hem en liten valp till vår/sommar 2014.
Nu har den största sorgen efter Lucy lagt sig och det som finns kvar är mest en enorm tomhet. Vi vet inte vad vi ska syssla med om dagarna längre. Jag har börjat spela Fallout (?!), och igår kom jag på mig med att koka ägg bara för att jag inte hade något bättre för mig… För mycket tid över. Alldeles för mycket tid. Både jag och min pojkvän går liksom rastlösa omkring i lägenheten. Det är verkligen något som saknas i vår familj nu när det inte längre finns någon hund i den.
Ville bara dela med mig av min lycka. Även om det känns som en evighets väntan så vet jag att det kommer vara värt det när vi får hem vår lilla valp. ♥
Grattis! Bara att ni känner att ni inte kommer att sörja när valpen väl kommer :) Att skaffa en ny valp kan vara ett bra sätt att komma över tragiska händelser, hoppas att det går bättre denna gången.
Får man fråga vilken ras? :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 Tack! Jag tror att den där djupa "chock-sorgen" gick över ganska snabbt när vi insåg att vi faktiskt inte kunde göra mer. Vi gjorde allt vi kunde för Lucy och det här var bäst för henne. Nu känner vi saknad och tomhet, men inte så mycket sorg. Vi tänker på den tiden vi fick med vår fantastiska Lucy istället för tiden vi inte fick, så det känns… bra nu. Det känns okej. I himlen har jag hört att man får man äta så mycket spannmålsgodisar fullproppade med E-ämnen som man vill, så jag tror hon är nöjd och har det bra nu. :)
Det blir en welsh corgi cardigan! Mamma har en hund från kenneln så vi har varit och hälsat på två gånger redan så vi vet hur fantastiska uppfödarna och deras hundar är. Det känns hur kul som helst att de godkänt oss som valpköpare!
Vad kul, jag vet att valpen kommer få ett toppen hem iaf, hihi
-
#3 ❤️ Gullig du är!
Grattis och lycka till!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Jag ska också skaffa Corgi :D vilken kennel ska du köpa från? :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Jag hade nog känt precis som du. Att det plötsligt fattades något i livet och en stor tomhet.
Ska bli kul att följa er på er väg till valpköpet, hoppas i alla fall vi får följa er 😉Lycka till med allt!🌺
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#5 Tack så mycket! :)
#6 Gråsiskas! Känns helt otroligt kul att få köpa en hund av dem. Men denna eviga väntan kommer ta knäcken på mig. 😃
#7 Såklart ni ska få följa oss! Tack ❤️
Gud va kul med corgi, har en Pepsi på 11 veckor här hemma. Hon är underbar, är inte min sista av rasen!
Vilken färg tycker ni bäst om? :)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#9 Trodde jag skulle få se en bildbomb på underverket på din blogg, men nä. Typiskt! 😉Var kommer Pepsi ifrån?
Jag har ingen favoritfärg direkt, men tycker att corgisar med mycket vitt på huvudet är så vackra. Nästa hela huvudet vitt, och så ett färgat öra eller så. ❤️ Helst fluff på det sen! 😃 Vilken tycker du bäst om?
Bloggar tyvärr inte längre, ska ta en header bild och skaffa ny blogg snart! :) Skriv gärna i PM! :)
Jag är helt kär i Pepsi, tycker hon är så sjukt fin så de finns inte. Hennes pappa vann crufts 05 så får hoppas att hon går bra på utställning också! :D
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
rooligt! muahaha corgisarna sprids å ska ta över världen! 😃
var och hälsade på uppfödaren med mina syster och mamma igår och gosade med hela nio stycken 7veckorsvalpar :D hon har en tik och två hanar kvar till salu ;)
#11 Aw, herre gud! ❤️ Söt-Pepsi! Vem är pappan? :)
#12 Haha, såklart corgisarna kommer ta över världen! Vilken uppfödare var det ni var och hälsade på hos?
#13 :D Ceciklas, vår första 10åring är därifrån också, världens bästa uppfödare <3
#14 De hade jag inte hört talas om innan tror jag. Måste in och snoka lite på deras hemsida. 😃