Rädd för katter?
Hej! Hur får man en hund att sluta vara rädd för katter? Jo, nu har vi i min familj funderat på katt, men det finns ett problem… Vi har en liten Bichon Havanies hane. Han blev riven av en katt som valp och nu gillar han inte katter. Så nu när han ser en katt så skäller han och vi vill ju inte att han ska skrämma katten när den kommer hem. Så hur vänjer man en hund vid katter på bästa sett? Tacksam för svar!
Ingen?
Här skaffa vi hund som var rädd för katter, andledningen till att hon var rädd för dom var att en katt såg dom som mat när dom var små valpar. Så därmed vart hon rädd.
Vi hade redan en katt en stor röd luvig katt, smart som tusan var han med o gjorde allt för att jäklas med denna rädda nykommling. Han låg på tvären vid dörröppningar så hunden våga inte pasera inte änds gå i närheten utan pip på hjälp. Han låg även på skohyllan och invänta sitt offer pasera lite lagom för att skrämma henne. Det tog 2 v sen insåg hon att han troligen inte ser henne som mat ändå. 1 månad så lekte dom ta fatt himmel inte sett roligare katt-hundkompisar än dessa. De verkligen hoppar på varandra o sen är leker ingång.
Bästa sättet vet jag inte helt vi lät dom hållas och vi underlätta för hunden (som var 6 månader när hon kom) vi sov med stängd dörr så att hon skulle känna sig trygg om natten var med och hade dom särade när ingen var hemma. Skaffar man en kattunge tror jag faktist det är lättare men välj gärna en katt som är hundvan, och är nu ute efter huskatt vänd er till något katthem. Då får man en kattunge som är avmaskad,vacc och vetrinärbesiktad. Väljer men renras får man allt sån med men inte ofta man får det på huskatter via blocket eller liknande anonns. PS katthem brukar i regel ta ca 600kr för kattunge tycker jag är mycket bra pris och då sponstrar man något fint med ds
Tack!