Tar fram könet
Min lilla pomme tar fram sitt kön (hane) ganska ofta när han leker med min 16v hanvalp. Vad beror detta på? Uppspelt?
Ingen aning antignen är han uppspelt och kanske något överslagstess så åker den ut ren gissning är det. Hoppas annan kan svara vad dom tror eller vet :)
Stress/uppspelt som övergår till en överslagshandling(tror jag det heter), vissa skäller, vissa juckar, vissa tar fram könet.
-
Okej vad kan jag göra åt det då? :-)
Lugna ner honom kanske? :) Eller avbryta vad ni håller på med.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hur gammal är pommen? Under könsmognaden så åker snoppen ofta fram titt som tätt, särskilt vid exaltering. Är hunden äldre så kan det vara en tik som löper i närheten kanske? Eller händer det ofta?
Så länge han inte börjat jucka på/mot valpen så är det ju inget problem. :)
Han är 2,5 år. Det händer med jämna mellanrum när dom leker. Han juckar inte, har hänt nån gång i början. Det är inte för att det är någon löptik i närheten. Det händer vart vi än är :-) Får väll separera på dom när det händer då, så han lugnar ner sig.
#6 Jag tror knappt att du behöver sära på dem ens, så länge det inte börjar ridas eller han blir väldigt uppe i varv. Men det avgör du såklart bäst själv :)
#7 okej tack. :-)
6 om han börjar rida tycker jag man gott kan säga till honom. Ser du att han annars ser allmännt urspårad ut inte kontaktbar alls, "tugnan ute" flåsar så skulle jag lugna ner honom, antingen med sära på dom eller enkelt sätta honom brevid lös eller kopplad.
#9 han juckade någon gång i början och då sa jag till. Men inte längre. Lugnar ner honom om det blir för mycket :-) dt är bara att lägga handen emellan och säga åt dom att nu räcker det så går dom och lägger sig. Men ibland sitter han och flåsar ett tag så då vet jag att jag ska sära på dom tidigare.