Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1602 ggr
Princesseen
0

Foderlära hund

Finns det någon utbildning i näringslära/foderlära för hundar. Som innehåller vad hunder behöver få i sig. Råföda m.m.

[Murvel]
0

Veterinärkliniker har ibland gratis "informationskvällar" om sådant. Man kan gå dit, så länge man är medveten om att informationen kommer från högt opartiska och kommersiella krafter ;) (torrfoderföretag)

Annars så hör med din lokala kennelklubb, de har ibland sådan information eller seminarium för en billig peng (typ någon hundralapp).

Sen finns det ju böcker :) Men där har jag inga tips tyvärr.

Mischa
0

#1 Partiska menar du väl ;)

#0 Som #1 skriver så drivs dom flesta utbildningar av foderföretag vilket också gör informationen kan bli lite snevriden till företagets fördel. Likaså är det få som håller föreläsningar när det kommer till råfodring, marknaden domineras utav torrfoder.

Vet inte om det är för sent att anmäla sig för fler, annars finns en toppenchans att lyssna på två kunniga föreläsare på det här eventet:

https://www.facebook.com/events/562272410495621/

≧◔◡◔≦

[Murvel]
0

#2 OJ! Ja, partiska givetvis. Tack för rättningen. 👋(För sent för att ändra i inlägget nu)

Princesseen
0

#2 det hade jag jätte gärna gjort men tror inte jag orkar resa dit och hem. Tar 4.5timmar dit ungefär. Tack iallafall :-) #4 tack för alla länkar :-)