Jag är så glad och stolt!
Ezio är ju 7,5 månader gammal och med könsmognad och all tonårsstress i samband med en del otrevliga hundmöten blev han lite uppstrissad av att möta hundar och visade det med att hoppa, gny och dra mot den mötande hunden sedan efter mötet bli helt ofokuserad, okontaktbar och dra som en dåre.
Det har nu gått 1,5 vecka med ny motivation och vi har haft med en boll på promenaderna så hundmötena uppfattas med något roligt - vända sig om och få en rolig boll att leka med - och idag mötte vi två hundar som han bara satte sig ner och tittade på och sedan gick vidare och tog kontakt med mig. Utan leksaken!! Han drog inte ens, han joggade upp till min sida och följde efter mig lugnt.
Det har inte heller hänt någon olycka inomhus på hur länge som helst! Jag är så glad att min lilla krabba är mer lik sig själv igen och betydligt mindre stressad. Det får mig att känna mig som en duktig matte som lyckas att ge honom det han behöver.😊
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Vad roligt att det går så bra, man har så mycket krav och förväntningar över att vara den bästa matten/hussen och man får sig en törn när det blir ett bakslag, men tycker det är så roligt att du hittat något som fungerar för er :-)
Så duktiga ni är!
Ezio är super fin
VAd kul med framsteg!❤️
-
Härligt med framsteg! :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Grattis!! 😃
Åh vad kul! Sa också testa detta med min vovve ^^ Har hänt samma sak med honom, så han gillar inte direkt andra hundar vid promenader :/
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Han blir bara läckrare o läckrare ❤️
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Åh tack så mycket! Idag var han bara busig men tyst och relativt lugn vid ett hundmöte och inte stressad eller osäker. Känns så skönt. Jag har en sån bra känsla över att jag tagit hand om det innan det hunnit bli en otrevlig vana som är svår att få bort.🙂
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian