Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1257 ggr
[zippo92]
3

Hundhem

Någon som vet om ett bra djurhem/hundhem? (hemsida)

Enbart för svenska hundar! Alltså inte importerade från andra länder…

IdaStranne
0

HITTEHUND! En av de bästa jag vet om. Kan väll inte så jätte mycket om dem alls får jag väll erkänna men har bara hört bra rykten om dem!

ÄNDRAD!!

Det var visst en annan förening jag menade. Kommer inte ihåg vad den heter nu bara för det men Hittehund ska vara bra på bara Svenska hundar

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

[TeamGolden]
0

http://hundstallet.se/ har såvitt jag vet bara svenska hundar 🙂

Sugar Mist
0

Hittehund är en verkligen toppen organisation som har hand om svenska hundar.

-

Frida B
0

Hittehund.. Har egna erfarenheter där ifrån. Där är min fina Nadja ute för omplacering just nu, för typ sjuttioelfte gången… Dock inte mitt beslut. Iaf så är dom jättebra. Annars finns ju hundstallet, dom har ju till och med sitt egna lilla program på svtplay.

Annars kan du ju kolla på facebook, där vet jag att hundis finns och dom verkar ganska seriösa och bra. HemLiga finns också, och upphittadedjur.se

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

vallhund
0

Förtroendeingivande……….?

…Inga namn, ingen styrelse, ingenting, ingen presentation av ev hunderfarenheter o/e utbildningar. En o annan text har namngiven författare.
…Adoptera hundar?  "Varför adoptera genom oss?

Varför ska man egentligen adoptera ett djur när man kan göra det enkelt för sig genom att vända sig till en uppfödare eller på den privata marknaden?

Det finns ett enkelt svar på den frågan.

För att det redan finns tillräckligt många djur."

…"Vid ett djurskyddsärende bör man agera långsiktigt och enbart med lagliga metoder." Man förutsätter mer eller mindre att myndighetsutövare bryter mot lagar o förordningar, dvs begår tjänstefel.
…"Den 1 januari 2004 kom den nyligen inrättade statliga Djurskyddsmyndigheten att ersätta Jordbruksverkets arbete." _Myndigheten lades ner 2007, min anmärkning.

…_"Om man misstänker att ett djur far illa ska man helst vända sig direkt till djurskyddsinspektören i den kommun det gäller. Inspektören hittar du på kommunens Miljö och hälsoskyddskontor. Telefonnummer och ev telefontider hittar du oftast på din kommuns hemsida. Man kan ringa kommunens växel och be att få tala med person som är ansvarig för djurskyddsfrågor" _Länsstyrelsen sedan ganska många år tbx.
…Parvovaccin är upptaget både som grund o tilläggsvaccinering. Leptospiros är onödigt att vaccinera mot för hundar som bor i Sverige o inte skall resa söderöver, Rabies hade varit lämpligare att ta upp. Varför dela upp kennelhosta i flera undergrupper, mig veterligen är det ett vaccin som täcker ca 70 % av patogenerna. Man lär sig något nytt varje dag, som t ex att det finns vaccin mot smittsam nagelsvamp.

Förtroendeingivande? Skulle inte tro det.
Tyvärr, konceptet är bra, men utförandet? Njae._

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.