Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1997 ggr
Em_
5

Skällande lejon!

Ett zoo i Kina använde en tibetansk mastiff som ersättare för ett lejon som lånats ut till ett avelsprogram. Besökarna kände sig lurade när "lejonet" började skälla. 😂

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-23714896

En gång tittade en treårig kille med stora ögon på min mittelspitz. "Kolla mamma katten skäller!" ^^

En annan gång tog en femårig flicka en lång omväg runt oss medan hon förklarade för sin pappa att min svarta finska lapphund var en "farlig varg".

Någon mer som har vargar, rävar eller lejon hemma?

TjockaBerta
5

Nja inte fullt så farliga djur men min cockerpoo har fått heta Franc flera gånger efter fåret i Tele2 reklamen.

Flera småbarn har pekat och sagt -Titta, titta Franc.

När valpen sen kom blev det Franc och Francis. Klockrent!

>>>Malum domesticum<<<

Ixectrona
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det bara jag som tycker att hunden i buren ser ut som en Chow Chow? Jag menar, nog kan de Tibetanska mastifferna vara håriga och rynkiga i Kina men inte sådär… kolla nosen och öronen.

Hyena förresten, fick en gång en kommentar från en byggarbetare som sade "Den där ser ut som den är korsad med en hyena!" Och jag svarade "Hon heter det".😛 Sedan dess ska han alltid säga hej till henne när vi går förbi.😂

En bekant (som är mer en hästperson, och han har också en Riesenschnauzer) tycker att hon ser ut som en varg.🤔

Så jag antar att jag har en hyenvarg, sannerligen en unik korsning.

Sofy
2

#2 Hallå, hon är ingen hyena hon är ju en pungvarg ser du väl.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Vizzla
0

Jag gillar inte djurshower eller Zoo pga djurhållningen.

Alla vet hur en Tax ser ut förutom en liten kille som ropade "mamma titta pudeln" när vi kom :-) Annars brukar alla veta att det är en Tax. De ser ju lite speciella ut :D

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Ixectrona
6

#3 Ja men sjutton, de har ju de små runda öronen, ränderna, och den lågställda kroppen.😮Jag har fått tag på ett djur man trodde var utdött! Vem ska jag kontakta?

Cazzos
0

Jo det är en Chow Chow, ingen tibbe. 😃

Jag ska inte påstå att jag har ett tränat chowöga men som chowfantast så känner man ju igen sin favvoras 😉

mejamylove
0

Men jag tycker inte den ser helt ut som en chow heller, kanske en blandras mellan båda? :)

Cazzos
0

#7 Möjligtvis! Bilderna har så dålig kvalité tycker jag.

Jag tycker att hunden på bilden har lite för kort rygg och korta ben för att vara en tibbe, samt att nosen är väldigt rund och mer intryckt än vad den är på en tibbe. Men sen det här med ryggen och benen är ju en avståndsfråga 🙂

mejamylove
0

#8 Jaa, det var inte så särskilt bra bilder :P Jag tyckte den var lite för hullig för att vara enbart chow chow, bilden under som är på en tibbe tycker jag har lite för lång nos, så man ska nog inte utgå från bara den bilden :)

mejamylove
1

och sen måste jag säga, fy vilken bur! hoppas att lejonen har en någonstans ute att vara på :/

meerschweinchen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla valp har blivit kallad rävunge hur många gånger som helst, speciellt när hennes öron ställer sig upp då hon inte har häftmassa i dem. Har även fått frågan om det är en hund ;)

Hittade bara den här bilden där hennes öron ställt sig upp :)

Mvh Sabine