Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hÀlsa
LĂ€st 2662 ggr
[Victoria93]
0

Luktar skit ur kÀften

Min hund luktar riktigt illa ur munnen, som gammal fisk 😟

Vi gÄr till vet en gÄng om Äret och tar bort tandsten, plus att han fÄr ben som ska motverka tandsten varje dag, och Àven hÄrda ben och grisöron hela tiden för att ha nÄgot att tugga pÄ.

Han Ă€ter fĂ€rskt kött och hundmat. FörstĂ„r inte varför han luktar sĂ„ illa fast vi sköter det sĂ„ bra
snart ska vi gĂ„ till vet och ta bort tandsten fĂ„r se vad han sĂ€ger fast har ju varit sĂ„ hĂ€r lĂ€nge och vet har aldrig sagt att han har haft problem med tandkött osv

man svimmar ju nÀstan nÀr han flÄsar pÄ en
vill ha tips pÄ hur man fÄr bort detta??

nlinds
0

Jag brukar borsta tĂ€nderna pĂ„ alla mina hundar, inte ofta, men jag gör det. Helst ska man borsta tĂ€nderna pĂ„ hunden allt frĂ„n varje dag till nĂ„gra gĂ„nger i veckan. DĂ„ med "hund tandkrĂ€m" (finns att köpa pĂ„ djuraffĂ€rer). MĂ€rgben hjĂ€lper mycket ocksĂ„.  Min vĂ€n har en rumĂ€nsk gatuhund som har dĂ„liga tĂ€nder, hon var hos veterinĂ€ren pga hans dĂ„liga andedrĂ€kt och fick utskrivet det hĂ€r: 

http://www.gama.se/cache/images/30301.png

Det var hundens rÀddning, luktar ingenting ur munnen nu, detta finns att köpa pÄ apoteket ocksÄ.

"After every storm, comes a rainbow" RegnbÄge

Min blogg, titta gÀrna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Cahira
0

Mycket doft kan sitta i tungan, eller komma frÄn magen/svaljet.

SajtvĂ€rd för Vallhundar, PĂ€lsvĂ„rd & KlickertrĂ€ning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
0

nÀr ni Äker till vetrinÀren sÄ be dom kolla Àven mandlarna pÄ hunden, hundar med halsont kan med lukta illa.

vallhund
0

Hundar som Àter rester av mÀnniskomat o tillagade ben kan sÀkert lukta skunk ur munnen.

ISIS anhÀngare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

VÀrd pÄ Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis pĂ„  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

axilur
2

Det Àr dessutom kolhydrater som bildar plack och tandsten, och om jag inte minns helt fel sÄ brukar du ge hunden potatis, ris och pasta? Rena tandstensfesten! ^^

/Anneli

TjockaBerta
1

VĂ„r hund luktade riktigt illa. Vi var hos veterinĂ€r 3-4 ggr per Ă„r för att ta tandsten. NĂ€r vi bytte veterinĂ€r  visade det sig att tĂ€nderna ruttnat pĂ„ hunden och de drog ut 14 stycken.

Nu Àr de tÀnder som Àr kvar friska och han luktar som en hund ska.

Jag Àr sÄ arg pÄ mig sjÀlv för att jag litade pÄ den första veterinÀren.

>>>Malum domesticum<<<

[Victoria93]
0

#6 vet drog ut 4 st tÀnder ur min hunds kÀft, blev inte bÀttre dock. Ska be de kolla mandlarna.

russin
2

Prova köpa en gel som heter Cleen teath. En kompis har provat den en lÀngre tid nu och den fungerar mot bÄde tandsten och dÄlig andedrÀkt.

Har sjĂ€lv fĂ„tt bort tandsten med den😃

[Forest]
0

8 Ă€r det samma som du tipsa om en annan gĂ„ng som tandkrĂ€m som tog bort tandsten, har fĂ„tt det pĂ„ Donna som avskyr borsta tĂ€nderna.  😭

köttben fĂ„r dom varannan dag och bra kost fĂ„r dom.

russin
1

#9 - tror nog det Ă€r samma. Det Ă€r en gel man stryker ut pĂ„ tĂ€nderna utan att behöva borsta🙂