Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2395 ggr
[MinIda]
0

Virka hundskor

Hej, det är så att på textilslöjden så har vi virkning igen nu då vi går i sexan. Men jag vill ju alltid göra något med hundar, till Ida då  (😇) så jag tog hundskor nu. Textilslöjdsläraren gick med på det,men hon sa att vi skulle virka helt rakt ner (Som ett rör) sedan lägga en virkad botten längst ner även. Sedan lägga material som inte glider under tassarna på det virkade ännu. Men jag ska få det att fungera, men. Ska jag laga ett rör hela, eller göra någon slags form vid tassarna ?, går det ha rakt ner, eller blir det obekvämt för hunden ?

[MinIda]
0

Blir ungefär som hundsockor, fast ska även användas utomhus.

VildaVittra
0

Jag skulle göra tvärtom och börja i tån. Jag skulle börja med en magisk ring och virka 8 fasta maskor i den, nästa varv 16 och varvet efter 32 till dess att det blir lagom stort, sedan bara fortsätta med det antalet maskor tills dess att röret är lagom långt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
0

Lättaste sättet är nog att göra en rak längd och fästa ihop sidorna och vända utochin och fästa kardborre på. Blir som en socke, lätt att få av och på. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
0

vad gulligt att virka hundskor. att trä på en hund en strumpa som ska sitta lite tajt är inte lätt så jag hade någ gjort som en sko, sen öppen skaft för lätt snöra om. Eller som 3 säger helt enkelt rak o vika den som en sko- med skaft 🙂

[MinIda]
1

Tack för era förslag, ska säga till vår textillärare 😃

Vizzla
1

Jag ser gärna bilder på det här sen, låter som en kul grej:)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Camia7]
0

Gör 80-tals benvärmare fast med fot på:) skitmysigt och gulligt :)