Äta fågelbajs
Är det någon som vet varför hundar äter fågelbajs?
Medarbetare på Chihuahua
Har aldrig vart med om en hund som äter fågelbajs…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 Vi hade en blandras ( Schäfer - Labrador ) för ett antal år sedan och tanken har kommit tillbaka många ggr, varför äter dem egentligen bajs?
Vad skönt att du aldrig varit med om den :)
Det var en jobbig tid kan ja säga ;)
Medarbetare på Chihuahua
#2 många hundar äter bajs p.g.a någon brist (vitamin eller kalkbrist eller vad det nu var). Dock vet jag inte hur det är med fågelbajs.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 Aha :) då undrar man självklart om det är samma sak med fågelbajs :P
Har faktiskt hört av en del hundägare att dem har problemet, kan kanske även vara fel foder!
Kan ju alltid spekulera, ska faktiskt höra med en vet o se vad dem säger :)
Medarbetare på Chihuahua
Har aldrig hört om en hund som äter just fågelbajs, dock så är två av våra hundar inne i en period där hund och hästbajs är väldigt populärt. En annan av våra hundar har slutat med det, var lite äckligt då hon kunde komma med bajs i munnen..
Som #3 skrev så är det ibland brist på någonting eller så är det helt enkelt bara en fas/period vissa hundar kan gå igenom.
För att det är gott! Det bästa är om man hinner rulla några varv i det och leka lite med det också😉 En del djur har ganska oeffektiv matsmälting och då kommer det ut både osmälta och halvsmälta grejer. Kan tänka mig att det blir många spännande lukter för en hund, lite som att hitta en halvrutten mus ungefär ^^
Min mammas hund Mimas och min förra hund ÄLSKADE fågelskit. Jag behövde inte plocka upp efter fåglarna på flera år.😃
Men Wikus och Hyena är kräsna, så jag får gott städa själv nu.😐
Mina hundar åt hästbajs varje gång dem var i stallet.. Sen bytte vi foder och nu äter dem de aldrig. Nu följer dem i och för sig knappt med till stallet längre..
Nu minns jag inte vilket forum som hade en bra artikel på just bajsätandet. det behöver inte vara någon vitaminbrist utan det ka nvara en massa annat med bla en sak skit är gott, eller att hunden faktist är lite hungrig. Det finns många olika saker detta kan bero på, men ofta tror folk att det är vitaminbrist men kan vara massor andra orsaker :)
Aldrig haft hund som ätit fågelbajs.
Däremot har kanin&harbajs varit poppis hos vissa hundar jag känner och även hos första hunden våran familj hade.
Men berodde inte på någon brist…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag har inte heller haft någon som äter fågelbajs men grannens hund plockar dessa o sen lägger dom på bra ställe för rulla sig i dom plockar om bajsen o sen rullar sig lite till. Han gör samma sak med bärfis/ar och igelkottbajs men han äter inte bajset eller bärfisen 😉
Tog min hund till hundstranden för första gången för ett tag sedan. Där hittade han måsbajs som snabbt blev ett mellanmål. Det kom upp igen lika snabbt och har aldrig hänt igen ;) Var inte lika populärt som annat bajs!
Åh gud! :O Min hund har aldrig ätit bajs, förutom när han skulle smaka kattens, men det gjorde han bara en gång haha :P
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka