hur kelar ni med era hundar?
Jag pussar snackar med snäll röst kliar håller om(men ibland får jag ett bit i svar, så klart han är valp). Ni som har äldre hundar hur beter de sig vid gos och hur gosar ni med dem?
Skorpan är brukar ligga i knätet på rygg och vilja bli kliad på magen och insidan av låren det tycker hon är jättemysigt…eller ligga under täcket med huvudet på kudden =)
#1 under täcket låter jättemysigt men vi har inte tagit upp Enzo i sängen då han kommer bli så stor
Jag har en pälsvårdsvante som jag masserar mina vovvsingar med. Det älskar de. När jag håller på med den ena, så ligger den andra och ser förväntansfull ut och väntar på sin tur. De ligger på sidan och brummar belåtet.
Förutom det brukar jag klia dem bakom öronen när vi ligger framför tv´n eller när jag läser.
Ibland ligger jag på golvet med dem och vi "buffar" på varandra som hundar i flock gör.
Vi har en sådan stund varje dag.
#3 låter mysigt vad har du för hundar?
fotos: Jag har en Borzoikille, en Sheltiekille och snart en Schäferkille.
Nyfiken, du har inte schäfern än men är du likadan mot alla eller ändrar beteende efter ras
Startar ny tråd till dig om borzoi
Fotoc visst är vintisen hemsk…hon gör alla avis, hon vet precis vad man ska göra med sina hundar så lyssna och lär =)
fotos: Jag gör likadant med alla.
Lotta: usch ja, jag är hemsk. Men gissa vad, jag ska snart knyta mig. Eller försöka åtminstone. Ska ju gå en långprommis på morgonen med de andra två killarna också. Ju.
När det gäller kelande så vet inte Eros att han är hund :) Han har absolut inga problem med närhet, utan matte får gärna pussas, krama, klappa och gosa. Slutar jag krafsar han på mig med tassen :) Han är en såndär som kan ligga och bli klappad hela dan och som gärna ligger på en.
Älskar att bli kliad på magen, vid svansfästet och i öronen :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja tänk att det tycker jag att du ska göra Vintisen, annars kommer du vara helt slut i morgon när du får hem lillkillen, och nu kommer du ut i morgon och berättar hur det gått och gärna en liten bild också *nyfiken som vanligt* Godnatt och sov gott =)
Lotta: Ja, jag lovar att jag kikar in och berättar imorgon. Godnatt, sov gott.

Jag brukar gosa med min hund genom att ha henne i famnen och klia henne på magen,sen så brukar jag bära omkring på henne och gosa.

Vi ligger på golvet och gosar.
vi gosar på golvet eller i knät.
Vi sover ju tillsamman han i fot ändan,men när jag somnat då kryper han upp på täcket och ligger på mina ben.
så vi kelar ju där också både morgon och kväll.
det beror på vilken infallsvinkel snodden kommer ifrån, man får gärna krama och klias på magen, men allra helst kommer han och backar in så man får den "artiga" sidan till sig, och då ska man klia och goa med honom lääääänge :-)))).
Klia på magen när hon ligger i sängen är en klar favorit.
:)

Velvet älskar att sitta i knät, bli kliad på bringan, pussas & kramas
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!